Quran Interactive Recitations - Click below

Monday, January 4, 2010

� Ali Valiyollah Group � آیت اله علی صافی گلپایگانی درگذشت

 

حضرت آيت الله "علي صافي گلپايگاني" که بنا به توصيه هاي موکد مرحوم آيت الله بهجت نسبت به ايشان از تابستان امسال دفتر و بيت مرحوم بهجت با اجازه اين مرجع تقليد به کار خود ادامه مي داد و مقلدان مرحوم بهجت به وي مراجعه مي کردند يکشنبه شب درگلپايگان در گذشت.

 

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، بنقل از خبرگزاري حوزوي رسا اين مرجع عاليقدر سرانجام شب گذشته درسن 97سالگي بر اثر کهولت سن در گلپايگان دارفاني را وداع گفت.

آيت الله شيخ علي صافي گلپايگاني متولد 1291 ه ش در شهر گلپايگان يکي از مراجع تقليد شيعه است که در گلپايگان ساکن بود و وي برادر بزرگ آيت الله لطف‌الله صافي گلپايگاني ديگر مرجع تقليد معروف ساکن قم است.
وي تا سن هجده سالگي نزد پدر و دايي بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آخوند ملا ابوالقاسم قطب (ره) به تحصيل پرداختند وسپس به قم هجرت نمودند.
دروس سطح را در محضر آيت الله آقا ميرزا محمد همداني تکميل نمودند ودرس خارج را نزد عالمان بلند آوازه عصر ، از جمله آيت الله حجت و آيت الله بروجردي به پايان بردند وهوش وذکاوت ونيروي استدلال وي درجلسه درس و مباحث آيت الله بروجردي موجب شهرت او گرديد.
آيت الله بروجردي چنان شيفته اين شاگرد درس خوان و هوشيار گرديد که در برخي مجالس از وي ياد مي کرد و اين امر سبب شهرت ايشان در جمع طلاب علوم ديني شد و در رده برجسته ترينشان شناخته گرديد .
وي از نزديکان و برجسته‌ترين شاگردان آيت‌الله بروجردي و عضو هيأت استفتاي او بود ،همچنين شاگرد محمد حجت، محمد همداني، محمدتقي خوانساري و امام خميني(ره) بود.

 

 

طبق اخبار رسیده آیت اله العظمی بهجت رحمت الله وصیت کرده بودند که این عالم برایشان نماز میت بخوانند.

 

 


__._,_.___
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

http://groups.yahoo.com/group/Ali_valiyollah

به دوستداران اميرالمومنين علي (ع) بشارت رستگاري باد.از شما بزرگواران دعوت مي شود تحقيقات و مطالب و آيات و روايات پيرامون ايشان و سلاله پاكش را براي اين گروه ارسال دارند تا شيعيان ايشان از آن بهره مند گردند . از آنجا كه گروه آزاد است خواهشمند است در ارسال مطالب دقت فرماييد
     التماس دعا
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment

Blog Archive