Quran Interactive Recitations - Click below

Monday, February 22, 2010

� Ali Valiyollah Group � ويژه شهادت امام حسن عسکري علیه السلام

 

 

 

***گروه علي ولي الله *** 

 
 
شهادت امام حسن عسکری عليه السلام را به ساحت مقدس امام زمان عليه السلام
و مقام معظم رهبری و شيعيان جهان تسليت عرض می نمائيم

پيشواى يازدهم، حضرت امام حسن بن على العسكرى- عليهماالسلام- روز جمعه هشتم ربيع الثانى سال 232 و بنا به قولى، روز دهم يا چهارم همان ماه در مدينه متولد شدند .
نام شريف آن حضرت، "حسن"، كنيه ايشان "ابومحمد" و مشهورترين القابشان "زكى" و "عسكرى" است .

علت ملقب شدن ايشان و پدرشان (امام هادى) به "عسكرى"، محصور و تحت نظر ايشان در سامرا، در محلى به نام "عسكر" بود .

نام مادر آن حضرت "حديث" و به قولى "سليل" بود .

امام حسن عسكرى- عليه السلام- مدتى از عمر خود را در زندان خلفاى بنى عباس بسر بردند و در آنجا همواره به عبادت مشغول بودند، بطورى كه چون دو نفر از سختگيرترين مأموران را به عنوان زندانبان برگزيدند، پس از مدتى هر دو نفر اهل نماز و روزه و عبادت شدند و مى‏گفتند: "چه بگوييم در حق مردى كه روزها، روزه مى‏گيرد و شبها را تا صبح به عبادت مى‏پردازد .

با كسى صحبت نمى‏كند و هرگاه نگاه ما به او مى‏افتد، بدنمان مى‏لرزد و گويى مالك خود نيستيم و اختيارمان از كف مى‏رود!" از آنجا كه پيامبر اكرم و ائمه هدى- صلوات الله عليهم- همواره از متولد شدن نوزادى خبر مى‏دادند كه دوازدهمين امام و قائم آل محمد- عليهم السلام- و برچيننده بساط ظلم خواهد بود، با گذشت زمان سختگيريهاى خلفا براى جلوگيرى از تولد اين فرزند بيشتر مى‏شد و در زمان امام دهم و امام يازدهم فشار به اوج خود رسيد و رفت و آمد شيعيان نزد آن امامان بشدت محدود شد و جاسوسان خليفه نيز همواره مراقب بودند تا اگر فرزندى زاده شد او را بكشند .

يكى از اصحاب امام عسكرى- عليه السلام- به نام "ابوالأديان" كه مأمور رسانيدن نامه‏هاى حضرت بود، مى‏گويد: "حضرت مرا طلبيد و چند نامه به مدائن نوشته، نزد من سپردند و فرمودند: پس از 15 روز مجددا وارد سامرا خواهى شد و از خانه من صداى شيون و ناله خواهى شنيد .

در آن زمان مرا غسل مى‏دهند" .

ابوالأديان پرسيد: پس از شما امام ما كيست؟ فرمودند: "هر كه جواب نامه مرا از تو طلب كند" .

پرسيد: علامت ديگرى بفرماييد! فرمودند: "هر كس كه بر من نماز بخواند، جانشين من است .

.
" معتمد عباسى، خليفه وقت، امام عسكرى - عليه السلام- را با زهر به شهادت رساند و به دنبال آن، عمال وى در جستجوى فرزند ايشان برآمدند و قابله‏هاى مأمور خليفه، زنان را نيز تفتيش مى‏كردند تا مبادا كسى حامله باشد .

ابوالأديان پس از پانزده روز سفر كه به سامرا بازگشت و متوجه شهادت حضرت شد، چون به در خانه رسيد، مشاهده كرد "جعفر كذاب"، برادر امام عسكرى (ع) بر در خانه نشسته و عده‏اى به او تسليت مى‏گويند و عده‏اى امامت را به او تبريك مى‏گويند! وى مردى فاسق، دروغگو و شارب الخمر بود و حتى خليفه نيز او را طرد كرده بود .

جعفر برخاست تا بر جنازه حضرت نماز بگذارد .

در اين هنگام، كودكى گندمگون، با موهايى مجعد و پيچيده و دندانهايى از هم گشاده بيرون آمد، رداى جعفر را گرفت و گفت : "اى عمو! عقب برو كه من به نماز بر پدر خود سزاوارتر از تو هستم!" پس از اقامه نماز و انجام مراسم تدفين، همانطور كه امام حسن عسكرى- عليه السلام- فرموده بودند، جواب نامه‏ها را از ابوالأديان طلبيدند .

امام عسكرى- عليه السلام- در روز هشتم ربيع الاول سال 260 هجرى در سن 28 يا 29 سالگى، پس از سپرى شدن شش سال از امامتشان به شهادت رسيدند و در سامرا مدفون گشتند .

بعضى تاريخ شهادت آن امام را اول ربيع الاول و بعضى ماه ربيع الثانى گفته‏اند .
از فرمايشات آن حضرت است كه فرمودند: "ليس من الأدب إظهار الفرح عند المحزون: اظهار شادمانى نزد شخص غمگين، خلاف ادب است .

 
خواسته مؤمن

امام عسکری (عل
يه السلام):
ما أقبَحَ بِالمُِؤمِنْ أن تَکونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ.
چه زشت است برای مؤ
من که خواسته‌ای داشته باشد که او را به خواری کشاند.

تحف العقول، ص489
 
حضرت امام حسن عـسـكـرى(عليه السلام) در پاسخ به پرسش ازحجت و امام بعد از ايشان :
 
فرزندم محمد(عج) , اوست امام و حجت پس از من، هر كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است. بدانيد كه او را غـيـبـتى است كه جاهلان درباره آن سرگشته شوند و باطل گرايان به نابودى افتند.كسانى كه (بـراى ظهور او) زمان تعيين كنند دروغ گويند، پس از آن غيبت ظهور مى كند، گويى پرچمهاى سفيد را مى بينم كه در نجف  و كوفه  برفراز سر او در اهتزازند.
 
ميزان الحكمه (ج 1)
 
 
امام حسن عسکري عليه السلام:
نشانه هاى مومن پنج چيز است: پنجاه رکعت نماز (واجب و مستحب در شبانه روز)، زيارت اربعين، انگشتر در دست راست کردن، جبين را به خاک گذاشتن، و «بسم الله الرحمن الرحيم» را بلند گفتن.
بحار الانوار: 98\368
امام حسن عسكري (ع) :
هر عزيزي كه حق را رها كرد ، خوار شد و هر ذليلي كه به حق عمل كرد ، عزيز شد .
 
امام حسن عسكري (ع) :
از نشانه هاي فروتني اين است كه به هركس مي گذري سلام كني و در پايين مجلس بنشيني .
 
 قال الامام حسن بن علي العسکري ( عليه السلام ) : اشد من يتم اليتيم الذي انقطع عن ابيه يتم يتيم انقطع عن امامه و لا يقدر علي الوصول اليه و لا يدري حکمه فيما يبتلي به من شرايع دينه . . .
 امام حسن عسکري (عليه السلام ) فرمودند : شديد تر از يتيميِ يتيمي که از پدرش جدا شده ، يتيميِ يتيمي است که از امام خويش جدا گشته است و به او دسترسي ندارد و حکم او را در زمينه شرايع ديني اش که مورد نياز اوست ، نمي داند . . .
( مستدرک وسائل ، جلد 17 ، صفحه 317 )
 
 
 
 
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد انَّ محمَّداً رسول الله
اشهد انَّ عليّاً ولي الله
گروه علی ولی الله



__._,_.___
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

http://groups.yahoo.com/group/Ali_valiyollah

به دوستداران اميرالمومنين علي (ع) بشارت رستگاري باد.از شما بزرگواران دعوت مي شود تحقيقات و مطالب و آيات و روايات پيرامون ايشان و سلاله پاكش را براي اين گروه ارسال دارند تا شيعيان ايشان از آن بهره مند گردند . از آنجا كه گروه آزاد است خواهشمند است در ارسال مطالب دقت فرماييد
     التماس دعا
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment

Blog Archive