Quran Interactive Recitations - Click below

Tuesday, December 29, 2009

� Ali Valiyollah Group � اعجاز قرآن

 

 

 

 

 

قال المهدي عليه السلام : فاکثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلک فرجکم . براي فرج (من) زياد دعا كنيد، چراكه اين (زياد دعا كردن) خود فرج و گشايش (در كارهاي) شماست

 

 

 
     
 

 

 

اعجاز قرآن

 

مقاله قرآن و كامپيوتر ـ «عدد 19»

نوشته دكتر رشاد خليفه

داراي درجه دكتراي Ph.D از دانشگاه آريزوناي آمريكا

 

او با الهام از آيه 11 تا 31 سوره مدثر كه عدد 19 را كليد رمز اعجازآميز بودن قرآن دانست. اينك ادامه مقاله:

 

1- اولين آيه قرآن « بسم الله الرحمن الرحيم » داراي 19 حرف عربي است.

2- قرآن مجيد از 114 سوره تشكيل شده است و اين عدد به 19 قسمت است. (6× 19).

3- اولين سوره اي كه نازل شده است سوره علق (شماره 96) نوزدهمين سوره از آخر قرآن است.

4- سوره علق 19 آيه دارد.

5- سوره علق 285 حرف (15× 19) دارد.

6- اولين باركه جبرئيل امين با قرآن فرود آمد 5 آيه اولي سوره علق را آورد كه شامل 19 كلمه است.

7- اين 19 كلمه، 76 حرف (4× 19) دارد كه به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحيم است.

8- دومين باري كه جبرئيل امين فرود آمد 9 آيه اولي سوره قلم (شماره 68) را آورده كه شامل 38 كلمه است. (2 × 19) .

9- سومين باركه جبرئيل امين فرود آمد 10 آيه اولي سوره مزمل (شماره 73) را آورد كه شامل 57 كلمه است. (3× 19).

10- چهارمين باركه جبرئيل فرود آمد 30 آيه اولي سوره مدثر (شماره 74) را آورد كه آخرين آيه‏ی آن «بر آن دوزخ 19 فرشته موكّل‏اند» مي‏باشد. (آيه 30).

11- آفريننده ذوالجلال و عظيم الشأن با آيه 31 سوره مدثّر به ما ياد مي‏دهد كه چرا عدد 19 را انتخاب كرده است. پنج دليل زير را بيان مي‏فرمايد:

الف) بي‏ايمانان را آشفته سازد.

ب) به خوبان يهود و نصارا اطمينان دهد كه قرآن آسماني است.

ج) ايمان مؤمنان تقويت نمايد.

د) تا هر گونه اثر شكّ و ترديد را از دل مسلمانان و خوبان يهوديت و مسيحيت بزدايد.

ه) تا منافقين و كفّار را كه سيستم اعدادي قرآن را قبول ندارند رسوا سازد.

13- آفريننده به ما مي‏آموزد كه اين نظم اعدادي قرآن تذكّري به تمام جهانيان است (آيه‏ی 31 سوره مدثر) و يكي از معجزه‏های عظيم قرآن است. (آيه 35).

14- هركلمه از جمله آغاز کننده قرآن بسم الله الرحمن الرحيم در تمام قرآن به‏نحوي تكرار شده كه به عدد 19 قابل تقسيم است ،بدين ترتيب كه كلمه "اسم": 19 بار؛ كلمه "الله": 2698 بار (42×19)؛ كلمه "الرّحمن": 57 بار (3×19) و كلمه "الرّحيم":  114 بار (6×19) ديده مي‏شود.

16- همان‏طور كه در بالا اشاره شد سوره‏ی توبه فاقد آيه افتتاحيه بسم الله است. هر گاه از سوره توبه شروع كرده آن‏را سوره شماره يك و سوره يونس را سوره شماره دو فرض نموده و به همين ترتيب جلو برويم، ملاحظه مي‏شود كه سوره النّمل نوزدهمين سوره است (سوره 27) كه بسم الله تكميلي را دارد. از اين نظم نتيجه مي‏گيريم كه قرآني كه اكنون در دست ماست با قرآن زمان پيامبر از لحاظ ترتيب سوره‏ها يكي است.

17- تعداد كلمه‏های موجود بين دو آيه بسم الله سوره النمل 342 (18×19) مي‏باشد.

18- قرآن مجيد شامل عددهای بي‏شماري است. مثلاً: ما موسي را براي چهل شب احضار كرديم، ما هفت آسمان را آفريديم. شمار اين اعداد در تمام قرآن 285 (15×19) مي‏باشد.

19- اگر اعداد 285 فوق را با هم جمع كنيم، حاصل جمع 174591 (9189×19) خواهد بود.

20- حتي اگر اعداد تكراري را از عدد فوق حذف نماييم حاصل جمع 162146 (8534×19) خواهد بود.

21- يك كيفيت ویژه‏ی قرآن مجيد اين است كه 29 سوره با حروف رمزي شروع مي‏شود كه معني ظاهري ندارند، اين علامت‏ها در هيچ كتاب ديگري و در هيچ جايي ديده نمي‏شوند. اين حرف‏ها در ابتداي سوره‏هاي قرآن بخش مهمي از طرح عددهاي اعجازآميز مي‏باشد كه بر عدد 19 بنا شده است. اوّلين نشانه‏ی اين ارتباط اين است كه 29 سوره از قرآن با اين علامت‏ها شروع مي‏شود. تعداد حروف الفبا دراين رموز 14 و تعداد خود رمزها نيز 14مي‏باشد.هرگاه تعداد سوره‏ها (29) و حروف الفبا (14) را با تعداد رمزها (14) جمع كنيم، حاصل جمع 57 (3×19) خواهد بود.

23- سوره‏ی قاف كه با حرف ق شروع مي‏شود (شماره 50) شامل 57 (3×19) حروف ق است.

24- سوره‏ی ديگري در قرآن" حروف ق {عسق} را در علامت رمزي خود دارد (سوره شورا شماره 42) كه اگر حروف ق را در اين سوره شمارش نمائيد، ملاحظه خواهيد كرد كه حرف ق 57 (3 × 19) بار تكرار شده است.

25- بدين ترتيب در مي‏يابيد كه دو سوره قرآني فوق الذكر (شماره 50 و 42 ) به اندازه همديگر (57،57) شامل حرف ق هستند كه مجموع آن دو با تعداد سوره‏هاي قرآن (114) برابر است. چون سوره ق بدين نحو آغاز مي‏شود: "ق و القرآن المجيد" تصور حرف ق به معني قرآن مجيد مي‏نمايد و 114 ق مذكور گواه 114 سوره‏هاي قرآن است. اين احتساب اعداد آشكار و گويا، مدلل مي‏دارد كه 114 سوره قرآن، تمام قرآن را تشكيل مي‏دهند و چيزي جز قرآن نيستند.

26- آمار كامپيوتر نشان مي‏دهد كه فقط اين دو سوره كه با حرف ق آغاز مي‏شود، داراي تعداد معيني ق (57 مورد) هستند، گوئي خداوند توانا مي‏خواهد با اشاره و كنايه بفرمايد كه خودش تنها از تعداد حروف الفبا در سوره‏هاي قرآن با خبر است.

27- يك نمونه در آيه 13 از سوره ق مدلّل مي‏دارد كه هر كلمه و در حقيقت هر حروف در قرآن مجيد به دستور الهي و طبق يك سيستم اعدادي بخصوصي كه بيرون از قدرت بشر است گنجانيده شده است اين آيه مي‏فرمايد "عاد، فرعون و اخوان لوط" در تمام قرآن مردمي كه لوط را نپذيرفتند، قوم ناميده مي‏شوند. خواننده بلافاصله متوجه مي‏شود كه اگر بجاي « اخوان » در سوره ق كلمه « قوم » بكار برده مي‏شد چه اتفاقي مي‏افتاد. در اين صورت ذكر كلمه قوم بجاي اخوان، حرف « ق» در اين سوره 58 بار تكرار مي شد و عدد 58 به 19 قابل قسمت نيست و لذا با تعداد 57 «ق» كه در سوره شورا مطابقت نمي‏كرد و جمع آن دو با تعداد سوره‏هاي قرآن برابر نمي‏شد، بدين معني كه با جايگزين كردن يك كلمه به‏جاي ديگري نظم قرآن از بين مي‏رود.

28- تنها سوره‏اي كه با حرف «ن» آغاز مي‏شود، سوره قلم است ( شماره 6 ) اين سوره 133 « ن » دارد كه به 19 قابل قسمت است ( 7×19).

29- سه سوره اعراف (شماره 7 )، مريم ( شماره 19 ) و ص ( شماره 38) كه با حروف « ص» شروع مي‏شوند، جمعاً 152 حرف « ص » دارند ( 8×19).

30- در سوره طه (شماره 20 ) جمع تعداد حروف « ط » و « هـ» 344 مي‏باشد ( 18 × 19) .

31- در سوره « يس » تعداد حروف « ي » و « س» 285 مي‏باشد ( 15×19).

32- در هفت سوره 40 تا 46 كه با رمز « حم » شروع مي‏شوند تكرار حروف 2166 مي‏باشد (14×19) بنابراين تمام حروف اختصاري كه در ابتداي سوره‏هاي قرآن قرار دارند، بدون استثناء در روش اعددي اعجازآميز قرآن شركت دارند. بايد توجه داشت كه اين روش اعدادي قرآن، در مواردي ساده و در خور فهم اشخاص معمولي است، اما در موارد ديگر، بسيار مشكل و پيچيده بوده و براي درك آن‏ها اشخاص تحصيل كرده بايد از ماشين‏هاي الكترونيكي كمك بگيرند .

33- در سوره‏هاي شماره 2و3و7و13و19و30و31و32 كه با رمز « الم » شروع مي‏شوند تعداد حروف الف، لام، ميم جمعاً 26676 مورد و قابل قسمت به 19 مي‏باشند ( 1404×19).

34- در سوره‏هاي 20و26و27و28و36و42 كه با رمز « طس » يا يكي از دو حرف مزبور (ط ، س) آغاز ميشوند تعداد دو حرف « ط » و «س» 494 مورد مي‏باشد ( 26×19).

35- در سوره‏هاي 10و11و12و14و15 كه با رمز « الر» آغاز مي‏شوند تعداد الف، لام، راء به اضافه تعداد ( راء ) تنها در سوره سيزدهم 9709 مورد است كه اين عدد قابل قسمت بر عدد 19 مي‏باشد (511×19).

36- در سوره‏هايي كه با رمز يكي از حروف "ط" "س" و "م" آغاز مي‏شوند، تعداد حروف طاء و سين و ميم 9177 مورد مي‏باشد (438×19).

37- در سوره رعد ( شماره 13 ) كه با حرف رمزي "المرا" آغاز مي‏شود ، تعداد حروف (الف ، لام ، ميم، را ) 1501 مورد مي‏باشد (79×19).

38- در سوره اعراف (شماره 7) كه با حروف رمزي "المص" شروع مي‏گردد تعداد وقوع "الف" 2572 مورد ، حرف "لام" 1523 مورد، حرف "ميم" 165 و حرف "ص" 98 مورد كه جمعاً عدد 5358 بدست مي‏آيد (282×19).

39- در سوره مريم (شماره 19) كه با حروف "كهيعص" شروع مي‏شود ، تعداد حروف (كاف ، ها ، يا ، عين ، صاد) 798 مورد مي‏باشد (42×19).

40- در سوره شورا (شماره 42) كه با حروف "حم عسق " شروع مي‏شود ، تعداد حروف (حا ، ميم ، عين، سين ، قاف ) 570 مورد مي باشد (30×19).

41- در سيزده سوره‏اي كه حرف "الف" در لغت رمزي آن‏هاست (سوره‏هاي شماره 2 ، 3 ، 7 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 و 15 ) جمع الف‏هاي موجود 17499 مورد مي‏باشد (921×19).

42- در سيزده سوره فوق الذّكر جمع حروف "لام" 1870 مورد مي‏باشد (620×19).

43- در هفده سوره‏اي كه حروف "ميم" در لغت رمزي آن‏ها است (سوره‏هاي شماره 2 ، 3 ، 7 ، 13 ، 32 ، 26 ، 28 ، 29 ، 31 ، 30 ، 40 ، 41 ، 42 ، 43 ، 44 ، 45 ، 46 ) جمع حروف "ميم" 8683 مورد مي‏باشد (457×19).

 

درتاريخ ، كتابي سراغ نداريم كه مانند قرآن طبق يك سيستم عددي تنظيم شده باشد بر اين حقيقت علاوه بر 43 بند پيشين، موارد زير نيز گواه صادقي است:

الف: كلمه "الله" 2698 مرتبه در قرآن تكرار شده كه مضربي از عدد 19 است (142 × 19 ) و تعداد حروف "بسم الله الرحمن الرحيم" نيز 19 مورد مي‏باشد. مسأله جالب اين كه در سوره اخلاص بعد از "قل هو الله احد " جمله " الله الصمد" آمده در صورتي كه اگر "هو الصمد" مي‏آمد، جمله صحيح بود. از نظر دستور زباني بايد "هو " مي‏آمد اما با اين حال "الله" آمده است، اگر به جاي "الله" "هو" مي‏آمد، سيستم رياضي قران بهم مي‏ريخت و اين مسأله شباهت زيادي دارد به همان "اخوان" و "قوم" در سوره "ق".

 

ب: مورد جالب ديگر

در سوره مريم حروف مقطّعه كهيعص مي‏باشد كه به‏صورت حروف آغازين آمده است، اين حروف در سوره مريم، به‏صورت جداگانه، با اين تعداد بكار رفته‏اند: حرف "ك" 137 مرتبه، حرف "ه" 168 مرتبه، حرف "ي" 345 مرتبه، حرف "ع" 122 مرتبه، حرف ص" 26 مرتبه. جمع اين ارقام به اين صورت است:

345+ 168+137+122+ 26= 897 كه مضروب عدد 19 مي‏باشد (42×19) يعني مجموع تكرار حروف پنج‏گانه (ك، ه ، ي ، ع ، ص،) سوره مريم (سوره شماره 19) علاوه بر آن كه برعدد 19 (تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحيم ) قابل تقسيم است، بر عدد 14 (كه تعداد حروف مقطّعه است) نيز قابل تقسيم مي‏باشد (798=57×14).

 

پ: کلمه‏های متناسب معنایی

در قرآن بعضي از كلمه‏ها با كلمه‏هاي ديگر كه از نظر معني با همديگر تناسب دارند يكسان به كار رفته‏اند. مثلاً:

1- كلمه "حيوه" 145 بار با مشتقات آن در قرآن بكار رفته است و به همان تعداد (145 بار ) كلمه "موت يا مرگ" با مشتقاتش بكار رفته است.

2- كلمه "دنيا " 115 بار و كلمه "آخرت" هم 115 بار بكار رفته است.

3- كلمه "ملائكه" 88 بار در قرآن آمده است و كلمه "شياطين" نيز به همان تعداد 88 بار بكار برده شده‏اند.

4-"حر" يعني گرما 40 بار و كلمه " برد" يعني سرما نيز 40 بار بكار برده شده‏اند.

5- كلمه "مصائب" 75 بار و كلمه "شكر" نيز 75 بار

6- كلمه زكات 32 بار و كلمه "بركات" نيز 32 بار .

7- كلمه "عقل" ومشتقات آن 49 بار و كلمه "نور" نيز با مشتقاتش 49 بار .

8- كلمه "يوم " به معني روز و "شهر" به معني ماه در قرآن به ترتيب 365 بار و 12 بار بكار رفته‏اند.

9- كلمه "رجل" به معني مرد 24 بار و كلمه "امرأه " به معني زن نيز 24 بار در قرآن بكار رفته‏اند.

10- كلمه "امام" به‏صورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن آمده است.

آيا اين‏ها تصادفي است؟

 

ت: تفاوت‏هايي در حدود يك ده‏هزارم.

ضمن بررسي سوره مريم و زمر ديدم كه نسبت "درصد" مجموع حروف ( ك، ه ، ي ، ع، ص) در هردو سوره مساوي است با اين كه بايد در سوره مريم بيش از هر سوره ديگر باشد زيرا اين حروف مقطعه فقط در آغاز سوره مريم قرار دارد. اما هنگامي كه محاسبات مربوط به نسبت‏گيري حروف دو سوره را از رقم سوم اعشار بالاتر بردم روشن شد كه نسبت مجموع اين حروف در سوره مريم يك ده هزارم (0001/0 ) بيش از سوره زمر است. اين تفاوت‏هاي جزئي راستي عجيب و حيرت آوراست.

 

اسلامي قرآن را بخوانيد و عمل كنيد كه سعادت بشر در آن نهفته است.

 

يا دليل المتحيرين

 

 

 

اعجاز ذکر « الله »

 

خبرگزاری تابناک: پژوهشگر هلندی غیرمسلمان اخیرا تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

به گزارش شیعه آنلاین، این پژوهشگر غیرمسلمان هلند می‌گوید: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.


وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.


این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف "الف" که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف "لام" که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف "هاء" حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.


به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید: «الّذين ءامَنوا وتَطمئِنَّ قلوبهم بِذِكرِ الله ألا بِذِكرِ الله تطمئنُّ القلوب». با توجه به اين که در آستانه ماه مبارک رمضان به سر مي‌بريم، نیک است ذکر نام جلاله را فراموش نکنیم.

 

 

مناجات با خدا

 

 

گفتم: خسته‌ام    

گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
     .:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::. 

گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره

گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
     .:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم

گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
     .:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!

گفتی: فاذکرونی اذکرکم
     .:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟

گفتی: و ما یدریک لعلَّ السّاعة تکون قریبا
     .:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.

گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟  

گفتی: وَاتَّبِع ما یوحَی الیک واصبر حتی یحکم الله
     .:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!

گفتی: عسی ان تُحِبّوا شیئًا و هو شَرٌّ لَّکُم
     .:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل...  اصلا چطور دلت میاد؟   

گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم

     .:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

گفتم: دلم گرفته   

گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
     .:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله   

گفتی: ان الله یحب المتوکلین
     .:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

گفتم: خیلی چاکریم!   

ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11) ::.

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم

گفتی: فإنّی قریب
     .:: من که نزدیکم (بقره/۱۸۶) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم

گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرُّعًا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
     .:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!

گفتی: ألا تُحِبّون ان یغفرالله لکم
     .:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی

گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
     .:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟     

گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
     .:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/۱۰۴) ::.

گفتم: دیگه روی توبه ندارم

گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
     .:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟ 

گفتی: إنّ الله یغفر الذنوب جمیعا

     .:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟

گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله

     .:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم!  ...  توبه می‌کنم

گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
     .:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک     

گفتی: ألیسُ الله بکاف عبده
     .:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟

گفتی:

یا ایها الذین آمنوا اذکروا اللهَ ذکرًا کثیرًا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (
احزاب/۴۱-۴۳) ::.

با خودم گفتم: خدا... خالق هستی... با فرشته‌هاش... به ما درود بفرستن تا آدم بشیم؟! ... ... ...  

_

 


 


   

 

 فرستنده مطلب

achi apachi achi123us@yahoo.com

 

 گروه علی ولی الله

http://groups.yahoo.com/group/ali_valiyollah/

     بهر فرج و ظهور مهدي صلوات




 
وبلاگ علی ولی الله


 

__._,_.___
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

http://groups.yahoo.com/group/Ali_valiyollah

به دوستداران اميرالمومنين علي (ع) بشارت رستگاري باد.از شما بزرگواران دعوت مي شود تحقيقات و مطالب و آيات و روايات پيرامون ايشان و سلاله پاكش را براي اين گروه ارسال دارند تا شيعيان ايشان از آن بهره مند گردند . از آنجا كه گروه آزاد است خواهشمند است در ارسال مطالب دقت فرماييد
     التماس دعا
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment

Blog Archive