Quran Interactive Recitations - Click below

Wednesday, December 30, 2009

� Ali Valiyollah Group � سيد عارف حسين حسينی - 2

 

 

گروه علي ولي الله 
http://www.najamwaqar.tkگروه علي ولي اللهhttp://www.najamwaqar.tk

Calig12.JPG (43190 bytes)
 
 
 
برنامه ارسال مطالب اينجانب در هفته به شرح ذيل است :
 
روزانه    : ديدنيها
شنبه      : نبی شناسی
يكشنبه    : استدلالات حسنيه
دوشنبه    : اتفاق بر مهدی موعود (ع)
سه شنبه  : رهنمودها و دانستنيها
چهارشنبه : ديوان حافظ
پنج شنبه  : سيد عارف حسين حسينی
جمعه      : علت پراکندگی سادات
 
 
 
QMINDS
سيّد عارف حسين حسينى
QMINDS
قسمت دوم
QMINDS
 
 
 

فعاليت‏هاى سياسى

شهيد سيد عارف حسين حسينى (ره) در ايام اقامت در نجف اشرف در كنار مردان عمل و اسوه مبارزه قرار گرفت. اولين آشنايى ايشان با شخصيت محبوب امت اسلام، امام خمينى (ره) بود. اين آشنايى آغاز تحول فكرى و سياسى در زندگى اين شهيد بود.

در اول برخورد با امام (ره) مجذوب گشته و تحت هدايت پيامبرگونه ايشان قرار گرفت در متن وقايع سياسى وارد گرديد. يكى از هم درسهاى وى مى‏گويد: «در عصر حاكميت بعثى‏ها، از آنجايى كه آيت اللّه العظمى حكيم (ره) با ديدگاه‏هاى حزب بعث مخالف و آنرا بعنوان نگرش انحرافى و مخالف تفكر دينى معرفى مى‏كرد با واكنش دولت بعثى مواجه شده، ايشان را در كوفه، در محاصره قرار دادند و فعاليت وى را محدود ساختند. مردم عراق نيز از آيت اللّه العظمى حكيم (ره) پشتيبانى نكردند؛ روحانيت نجف تصميم گرفتند كه به ديدار ايشان از نجف به كوفه بروند.

من و شهيد عارف حسين حسينى (ره) با اتوبوس شهرى عازم كوفه و در كنار مسجد كوفه از اتوبوس پياده شديم. منزلى كه آيت اللّه العظمى حكيم اقامت داشت در كنار فرات بود. و در مسير ما كلانترى بود. نيروهاى پليس جلوى ما را گرفته و مانع از حركت ما به طرف بيت معظم‏له، شدند. در اين فرصت چند تن از طلاب «بصرى» وارد درگيرى با پليس شدند، من و شهيد عارف حسينى خود را به درون منزل ايشان رسانيديم و پس از سخنرانى آيت اللّه العظمى حكيم از منزل خارج شديم. همين كه مقابل كلانترى رسيديم، ديديم پليس با چوب‏هايى كه در دست دارد، طلاب را مى‏زند. شهيد حسينى جلوتر از ما حركت مى‏كرد، و من پشت سر ايشان بودم، كه ناگهان يكى از نيروهاى پليس دست دراز كرد تا عمامه مرا از سرم بردارد، شهيد عارف حسين حسينى (ره) با مشت محكم به سينه او زد و نقش بر زمينش ساخت.  تعدادى از مردم كوفه كه در قهوه‏خانه نشسته بودند، با ديدن اين صحنه بيرون آمده و به حمايت از نيروهاى پليس شتافتند و پنج نفر از آنها آمده، اطراف شهيد حسينى (ره) را گرفته و او را با عبايش پيچيده، به داخل كلانترى بردند و زندانيش ساختند.»(2) و در مورد فعاليت‏هاى سياسى شهيد حسينى (ره) در عراق يكى از فرزندانش چنين مى‏گويد: «به دليل شركت در فعاليت‏هاى انقلابى و شركت در تظاهرات، در اعتراض به ظلمى كه نسبت به آيت اللّه العظمى حكيم (ره) اعمال مى‏شد، دستگير و حدود يك ماه زندانى و سپس توسط بعثى‏هاى جابر از عراق اخراج گرديد.» (3)

و پس از اخراج از عراق به پاكستان رفت و به فعاليت‏هاى علمى - سياسى خود پرداخت و نفوذ گسترده در بين اقشار امت مسلمان پاكستان پيدا نمود. در سال 1353 دوباره جهت فراگيرى بيشتر علوم اسلامى، راهى نجف اشرف شد و با ندادن اجازه ورود به كشور عراق، ناگزير مقيم حوزه علميه قم گرديد و در كنار تحصيل به فعاليت‏هاى سياسى نيز مشغول شد. ورود شهيد حسينى (ره) به حوزه علميه قم همزمان بود، با گسترش نهضت جهانى امام خمينى (ره) . اين شهيد هم خود در تظاهرات شركت مى‏كرد هم ديگر طلاب پاكستانى، ساكن حوزه علميه قم را،ترغيب مى‏نمود. و از اينرو طلاب غير ايرانى، بخصوص طلاب پاكستانى، تحت مراقبت شديد ساواك قرار گرفتند. و به همين سبب شهيد حسينى را پس از شناسايى، دستگير و از ايران اخراج نمودند.

شهيد سيد عارف حسين حسينى (ره) پس از ورود به پاكستان بيكار نماند و براى بيدارى توده‏هاى پاكستان چهره سفاك شاه ايران را معرفى كرد و از نهضت اسلامى امام خمينى (ره) كه در حال پيروزى بود، حمايت نمود. در كتاب زندگينامه شهيد حسينى، آمده است:

«شهيد حسينى (ره) حضرت امام خمينى (ره) را، بعنوان ولىّ امر مسلمانان و رهبر جهان اسلام براى مسلمانان پاكستان معرفى كرد و على رغم مخالفت‏ها، با قاطعيت تمام، راه خود را ادامه داد و همواره در پى نشر افكار بلند و انقلابى رهبر مستضعفان جهان، تلاش مى كرد تا آنجا كه به پشتيبانى از نهضت و انقلاب اسلامى ايران، راه پيمايى دويست كيلومترى را تدارك ديد و به همراه چند هزار نفر از مردم «پاراچنار» بسوى «پيشاور» حركت كرد. در پيشاور با تشكيل يك اجتماع عظيم، از حضرت امام امت و انقلاب اسلامى، اعلام حمايت كرد. اين حركت كه در نوع خود، در تاريخ پاكستان بى نظير بود، موجب آگاهى توده‏ها، نسبت به حقانيت انقلاب اسلامى گرديد.» (4)

 
 
 
 
 
 

گروه علي ولي الله
 
 
 
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد انَّ محمَّداً رسول الله
اشهد انَّ عليّاً ولي الله
گروه علی ولی الله
æÈáǐ Úáی æáی Çááå




__._,_.___
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

http://groups.yahoo.com/group/Ali_valiyollah

به دوستداران اميرالمومنين علي (ع) بشارت رستگاري باد.از شما بزرگواران دعوت مي شود تحقيقات و مطالب و آيات و روايات پيرامون ايشان و سلاله پاكش را براي اين گروه ارسال دارند تا شيعيان ايشان از آن بهره مند گردند . از آنجا كه گروه آزاد است خواهشمند است در ارسال مطالب دقت فرماييد
     التماس دعا
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment

Blog Archive