Quran Interactive Recitations - Click below

Wednesday, January 20, 2010

� Ali Valiyollah Group � سيد عارف حسين حسينی - قسمت پایانی

 

گروه علي ولي الله 
http://www.najamwaqar.tkگروه علي ولي اللهhttp://www.najamwaqar.tk
Calig12.JPG (43190 bytes)
 
 
 
برنامه ارسال مطالب اينجانب در هفته به شرح ذيل است :
 
روزانه    : ديدنيها
شنبه      : -----
يكشنبه    : استدلالات حسنيه
دوشنبه    : اتفاق بر مهدی موعود (ع)
سه شنبه  : رهنمودها و دانستنيها
چهارشنبه : ديوان حافظ
پنج شنبه  : سيد عارف حسين حسينی
جمعه      : علت پراکندگی سادات
 
 
 
QMINDS
سيّد عارف حسين حسينى
QMINDS
قسمت پنجم - آخر
QMINDS
 
 
 

فرزندان

از شهيد عارف حسين حسينى (ره) هفت فرزند باقى مانده است، دو دختر و پنج پسر كه عبارتند از:

1-    سيّد محمد حسينى ،تحصيل كرده

2-  حجة الاسلام و المسلمين سيّد على حسينى

3- سيّد حسين حسينى

4- سيّد سجّاد حسينى

5- سيّد حسن حسينى

شهادت

شهيد حسينى (ره) شخصيت متعهدى بود كه شجاعانه از حريم پاك مكتب دفاع و مانع بزرگ سر راه استعمار سياسى - فرهنگى در پاكستان بود، همانا استعمارگران خارجى و سياستمداران مستبد داخلى او را دشمن مى‏دانستند و سعى بر نابوديش داشتند و در اين فرصت كوتاه اشاره مى شود به روندى كه سرانجامش منجر به شهادت ايشان شد.

پس از تولّد كشور پاكستان و جدايى‏اش از شبه قاره هند، پاكستان كشورى بود فاقد سرمايه غنى و سالم فكرى - سياسى، و اعلام استقلال آنها ناشى از تنفّر از حاكميت استبدادى هندوها بر مسلمانان بود. و به علت عدم آشنايى اين كشور، با بينش دينى و معيارهاى سالم اعتقادى، به مرور زمان به فقر اقتصادى - سياسى و فرهنگى دچار گرديد و در نتيجه مورد هجوم فرهنگ بيگانه قرار گرفت. و از همه زودتر مورد تهاجم فرهنگى غرب سرمايه‏دارى و شرق سوسياليستى واقع شد، اين دو بلوك مبلّغ روابط آزاد جنسى، بى حجابى، مواد مخدر و برنامه‏هاى ضد دين بودند و در اين ميدان غربى‏ها بيشتر نفوذ خود را گستردند، رسانه‏هاى داخلى در راستاى برنامه‏هاى‏استعمارى و با تبليغات زهرآگين خود اذهان را، نسبت به اسلام و شعاير ملى - مذهبى بدبين مى‏ساختند. در چنين مقطع حساسى از حيات سياسى - فرهنگى و اخلاقى پاكستان، وارد شدن شخصيتى همانند شهيد حسينى (ره) در صحنه پيكار عليه تمام مظاهر تباهى فرهنگى - سياسى، براى جامعه مسلمان پاكستان از موهبت‏هاى خدايى تلقى مى‏شد و حضور امثال وى در ميدان عمل سياسى - فرهنگى براى استكبار جهانى و استبداد داخلى زنگ خطر بود و لذا استعمارگران با نوكران منطقه‏اى و حلقه به گوشان پاكستانى خود، او را به شهادت رسانده و قلوب محرومان را مجروح ساختند.

در سنگر شهادت

شهيد سيد عارف حسين حسينى (ره) شامگاه 13 مرداد ماه 1367 از زادگاهش پاراچنار به پيشاور آمده و شب را در مدرسه علميه دارالمعارف ماند، قرار بود فردا صبح 14 مرداد براى شركت در يك مصاحبه مطبوعاتى به لاهور سفر كند و پس از ختم مصاحبه در اجتماع مردم سخنرانى نمايد و مسئله‏اى مهم درباره آينده موقعيت سياسى كشور، اعلام كند و مردم از شهرهاى دور و نزديك گرد هم آمده بودند تا به سخنان رهبر عاليقدر خويش گوش فرا دهند.

شهيد حسينى (ره) نماز صبح جمعه همان روز را اقامه و پس از به جا آوردن فريضه الهى جهت تجديد وضوء طرف وضوءخانه كه طبقه دوم مدرسه علميه دارالمعارف بود، مى‏رود و پس از وضوء همان طورى كه از پله‏ها پايين مى‏آيد، توسط جنايت‏كاران ناشناسى هدف گلوله‏اى قرار مى‏گيرد كه از تفنگ داراى « صداخفه كن» شليك مى‏شود و به محض اصابت گلوله‏ها با فرياد لا اله الّا اللّه، نقش بر زمين مى‏گردد. يكى از شاهدان عينى مى‏گويد:

«من هنوز علت زمين افتادن را متوجه نشده بودم و نزديك شدم تا با كمك من ايشان از زمين برخيزد. ليكن وقتى كه من ايشان را از زمين بلند كردم، ديدم كه سينه و صورت ايشان هدف تير قرار گرفته است.»(17)

طلاب مدرسه از اين فاجعه اطلاع يافته و خود را در كنار بدن شهيد حسينى (ره) مى‏رسانند، فرزندان آن شهيد، سيّد على و سيّد محمد حسينى كه در همان شب به همراه پدر از پاراچنار آمده بودند در هنگام حادثه، خود را به بالين جسد غرقه در خون پدر رسانده، اشك مى‏ريختند.

بدن آغشته در خون ايشان را طرف بيمارستان حركت دادند و پس از تحقيقات پزشكى در مى‏يابند كه گلوله‏ها سمى بود. و به قلبى كه همواره در غم مظلومان مى‏تپيد، رسيده. پس از لحظه‏اى روحش به درجه رفيع شهادت نايل و به معبود مى‏پيوندد. مى‏رود تا درد و اندوه امت مظلوم شيعه و پيروان اهلبيت (ع) را به اجداد طاهرينش برساند.

از خبر ترور و شهادت اين رهبر شهير، شهر پيشاور را ماتم فرا گرفت، گريبانها دريده و سراسيمه به خيابانها ريختند. امت مسلمان و عاشق روحانيت و اسلام در لاهور كه انتظار مقدمش را مى‏كشيدند، نيز لباس ماتم به تن و در فراق رهبر دلسوز خويش، اشك مى‏ريختند.

صبح جمعه همان روز «14 مرداد ماه 1367» خبر شهادت سيّد عارف حسين حسينى (ره) از تلويزيون پاكستان پخش و به گوش مسلمانان بخصوص شيعيان تحت ستم مى‏رسد، از اين مصيبت دلهاى آنان شكسته و با چشم‏هاى اشك آلود به همديگر تسليت مى‏گويند، و غم وارده بر يتيمان شهيد حسينى (ره) وصف‏ناپذير است. احساسات آنروز مردم پاراچنار را نمى‏توان در قالب بيان و قلم ريخت و به توصيف آن نشست .

غروب آفتاب پاراچنار

پيكره پاك شهيد حسينى (ره) را به مدرسه دارالمعارف انتقال دادند، دوستان پيرامون جنازه‏اش تا صبح 15 مرداد، نوحه سرايى نمودند. هنگام طلوع آفتاب پيكرش را جانب پارك جناح (كه داخل شهر پيشاور است.) حركت دادند، دسته‏هاى عزادار و بخصوص دو فرزند يتيم آن شهيد، در ميان درياى جمعيت حركت مى‏كردند، هيجان و اندوه جمعيت قابل توصيف نيست. در جمع تشييع كنندگان، پس از آنكه جمعيت دعوت به سكوت شدند، فرزندش سيّد على حسينى خطاب به مردم چنين گفت:« اى ملت! من مفتخرم به اينكه امروز فرزند يك شهيد هستم، از شما خواهش مى‏كنم تا زمانى كه امام خمينى رهبر عظيم الشأن من و اميد مسلمانان جهان، زنده است. شما احساس يتيمى نكنيد ما تا ايشان زنده باشند، يتيم نيستيم.» (18)هيئت عالى رتبه‏اى از ايران اسلامى وارد پيشاور شد، تا در تشييع جنازه شهيد حسينى (ره) شركت جويد، پس از ورود هيئت مذكور پيكرش بر روى دوش عاشقان اهلبيت (ع) و با شركت شخصيت‏هاى‏علمى، سياسى و نظامى به پارك جناح انتقال يافت پس از اقامه نماز بر پيكر پاك آن شهيد (ره) به امامت حضرت آيت اللّه جنتى، جنازه‏اش را با هلى كوپتر طرف زادگاهش (پاراچنار) حركت دادند.

پرچم‏هاى سياه بر بام خانه‏ها حكايت از عزاى عمومى در شهر پاراچنار مى‏نمود، تصاوير امام خمينى (ره) و شهيد حسينى (ره) بدست ياران مصيبت ديده آن شهيد (ره) حكايت از هم جهتى دو كشور مسلمان و همسنگرى دو مرد اخلاص و عمل داشت. پيكرش را در حوزه علميه «پاراچنار» بردند آن شب را نيز دفن نكردند، تا دوستان و شاگردانش پروانه وار گرد شمع وجودش بگردند و با اشك بدرقه‏اش كنند پس از اذان صبح در ميان سيلى از جمعيت نالان، جانب زادگاه اصلى‏اش «پيوار» حركت دادند و بدن ابرمرد پيكار و اسوه عمل را در درون خاك وطن و در كنار آرامگاه يكى از بزرگان كه از اجداد آن شهيد است، به خاك سپردند. او زير خاك خوابيد ولى آرمان بلندش را فرزندان و يارانش ادامه مى‏دهند و سنگرش را خالى نمى‏گذارند. ان شاء اللّه

پيام‏هاى تسليت

پس از دريافت خبر شهادت علّامه سيّد عارف حسينى (ره) پيام‏هاى تسليت از طرف شخصيتهاى علمى - سياسى جهان اسلام سرازير شد كه در اينجا به يكى از آن پيامها، بسنده مى‏كنيم:

امام خمينى (ره) رهبر كبير انقلاب اسلامى: خدمت حضرات علماى اعلام و حجج اسلام و ملت بزرگوار پاكستان - ايّدهم اللّه تعالى - پيام‏ها و تلگرافهاى تبريك و تسليت شما در رابطه با شهادت جناب حجة الاسلام آقاى سيد عارف حسين الحسينى، اين يار وفادار اسلام و انقلاب و مدافع محرومان و مستضعفان و اين فرزند راستين سيّد و سالار شهيدان حضرت ابى عبداللّه الحسين (ع) واصل گرديد.

گرچه اين حادثه بزرگ، قلوب مسلمانان و خصوصاً روحانيت متعهد اسلام را جريحه دار نمود، ولى مسئله‏اى دور از انتظار ما و ملتهاى مظلوم جهان و خصوصاً ملت بزرگوار پاكستان، كه خود طعم تلخ استعمار را چشيده است و با مبارزه و جهاد و شهادت، استقلال خويش را بدست آورده است، نبود.

درد آشنايان جوامع اسلامى، هم آنان كه با محرومان و پا برهنگان ميثاق خون بسته‏اند، بايد توجه كنند كه در آغاز راه مبارزه‏اند و براى شكستن سدهاى استعمار و استثمار و رسيدن به اسلام ناب محمدى (ص) راه طولانى در پيش دارند و براى امثال علامه عارف حسين حسينى (ره) بشارتى بالاتر از اين نبوده است كه از محراب عبادت حق عروج خونين «ارجعى الى ربّك» خويش را نظاره كند و جرعه وصل يار را از شهد شهادت بياشامد و شاهد وصول هزاران تشنه عدالت به سر چشمه نور گردد. (19)

پى‏نوشت‏ها

1- مصاحبه با حجة الاسلام شيخ محمد على فياضى كشميرى (از هم درسهاى شهيد) توسط مؤلف.

2- همان.

3- مصاحبه با حجة الاسلام سيد على حسينى فرزند شهيد، توسط مؤلف.

4- زندگينامه شهيد حسينى، ص 28 - 27.

5- مصاحبه با حجة الاسلام سيد على حسينى، توسط على باباجانى.

6- پيام به مستضعفين: از زندگينامه شهيد حسينى، ص .56

7- زندگينامه شهيد حسينى، ص 82 و 81.

8- مصاحبه با سيد على حسينى، توسط على باباجانى.

9- مصاحبه با حجة الاسلام محمد على فياضى كشميرى (از همدوره‏اى شهيد) توسط مؤلف.

10- مصاحبه با شيخ على ناصر مهدوى پاكستانى (مسئول حوزه علميه قرآن و عترت قم) توسط مؤلف.

11- مصاحبه با شيخ حسين شريفى پاكستانى«بلستانى» توسط مؤلف.

12- مصاحبه با همسر شهيد حسينى: نقل از زندگينامه شهيد، ص .186

13- از سخنرانى‏هاى شهيد: تحت عنوان قرآن و هدايت. از زندگينامه شهيد، ص‏.107

14- مصاحبه با سيد على حسينى (فرزند شهيد) توسط على باباجانى.

15- مصاحبه با شيخ حسين شريفى پاكستانى، توسط مؤلف.

16- از زندگينامه شهيد حسينى، ص .192

17- سيد جواد هادى (از نزديكان شهيد حسينى) نقل از زندگينامه شهيد، ص .85

18- همان، ص .89

19- صحيفه نور، ج 19، ص 7 - 9 در تاريخ 1367/5/14

20- زندگينامه شهيد حسينى، ص 229 - .238

 

 
 
 
 
 

 

گروه علي ولي الله
 
 
 
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد انَّ محمَّداً رسول الله
اشهد انَّ عليّاً ولي الله
گروه علی ولی الله
æÈáǐ Úáی æáی Çááå




No comments:

Post a Comment

Blog Archive