Calig12.JPG (43190 bytes)
قال المهدي عليه السلام : فاکثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلک فرجکم . براي فرج (من) زياد دعا كنيد، چراكه اين (زياد دعا كردن) خود فرج و گشايش (در كارهاي) شماست
***گروه علي ولي الله ***
 
 
برنامه ارسال مطالب اينجانب در هفته به شرح ذيل است :
 
روزانه    : ديدنيها
شنبه      : نبی شناسی
يكشنبه    : استدلالات حسنيه
دوشنبه    : اتفاق بر مهدی موعود (ع)
سه شنبه  : رهنمودها و دانستنيها
چهارشنبه : ديوان حافظ
پنج شنبه  : سيد عارف حسين حسينی
جمعه      : علت پراکندگی سادات
 
 
 
 
گروه علي ولي الله
Ali_Valiyollah Group
         
 
 
 



 
yoursAli Group Logo 
yoursAli Group Logo
 
استدلالات حسنيه
 
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
 
قسمت چهارم
 
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
 

سپس حسنيه رو به علماي حاضر در مجلس كرد و گفت : آيا معترف هستيدكه پيامبر ما با فضيلت ترين انبياء بود ؟ علما گفتند بله معترفيم .

بعد از اين اقرار ، حسنيه رو به ابراهيم كرد و گفت : اي ابراهيم آيا اين آية قرآن را قبول داري كه خداوند در روز مباهله در آن از علي به نفس رسول الله ياد كرده است « قل تعالوا ندع ابناء نا و ابنائكم و نسائنا ونسائكم و انفسنا و انفسكم [1] ».

اگر در اين مورد سخني داري بگو تا تو را با انواع تفاسير ملزم كنم . ابراهيم گفت حاشا كه من انكار نمايم و مخالفتي داشته باشم[2].

حسنيه گفت : پس اي بي انصاف ، اي دشمن دين و معاند خاندان طيبين!

بعد از آنكه قايل به قرآن شدي و حديث را پذيرفتي و با آنكه علي نَفْسِ رسول خداست، پس چرا اعتراف نميكني كه علي سابق الاسلام است و چرا اسلام او را اعتباري نيست ؟

پس چرا اعتراف نمي كني كه او افضل اوصياء است ؟!

حال آنكه ابراهيم (ع) كه جد وي بود و موسي و عيسي در حال ولادت تكلم نمودند و ايمان آوردند و خداوند به آنها نبوت داد ( منظور حضرت عيسي است كه در كودكي اعلام نبوت كرد ) و همچنين نبوت داد به يحيي در حاليكه طفلي بيش نبود.

پس چرا اسلام علي را قبول نداري كه برادر و پسرعموي رسول خدا بود و دين اسلام بوسيله او قائم شد و كمر راست كرد. و خود شما آياتي از قرآن مي دانيد كه همگي در حق امير المؤمنين ، علي بن ابي طالب ، عليه السلام و خاندانش نازل شده است [3].

اي ابراهيم بن خالد! خداوند علي را ولي خود خوانده و رسول اكرم ضربت علي را در غزوه خندق برتر از عبادت جن و انس مي داند [4] و ناقل حديث تشبيه شمائيد كه رسول خدا فرمودند :

«من ارادان ينظر الي ادم في علمه و الي نوح في تقواه و الي ابراهيم في حلمه و الي موسي في هيبته و الي عيسي في عبادته فلينظر الي علي بن ابي طالب »[5] و پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم ) صفت چندين پيامبر اولوالعزم را در او جمع كرد و علي را داراي همة اين صفات دانست و علي افضل است بعد از رسول اكرم از همه انبياء ، و محبوبترين خلائق است نزد خداوند بعد از رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم ( چه خوش گفته است شاعر خوش ذوق كه :

هم آدم و هم شيث و هم ادريس و هم الياس

هم صالـــح پيغمبــــر و داود ، علــي بود

هم موسي و هم عيسي و هم خضر و هم ايوب

هم يوسف و هم يونس و هم هود ، علي بود

موســـي و عـــصا و يــد بيـــضاء و نبــوت

در مصــــر به فرعــون كه بنمود علي بود)

اي ابراهيم بن خالد عوني ! چرا مضايقه مي كني در آنكه ايمان علي در طفوليت معتبر است و اي ابراهيم چرا معترف نمي شوي بدانكه امير المؤمنين در حال طفوليت امامت يافت و همان موقع بود كه وصي ، وزير و خليفه رسول خدا شد ؟!

اي ابراهيم ! جميع مسلمانان همگي در اين قول متحدند كه علي يك لحظه هم به خدا شرك نورزيد و از همان كودكي و اوان طفوليت موحد بود ، در حاليكه ابوبكر بعد از چهل سال به سر بردن در آئين جاهليت   مسلمان شد. 

با اين حال و اوصافي كه از پيامبر در مورد علي برايت گفتم باز علي را سابق الاسلام نمي داني و ابوبكر را سابق مي داني ؟

واي به حالت! مگر قول قرآن را در مورد عصمت اهل بيت پيامبر    نشنيده اي كه مي فرمايد: انما يريدالله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت [6] (وام السلمه همسر پيامبر بارها مي گفت كه اهل پيامبر همان خانواده او يعني علي ، همسرش و فرزندانشان حسن و حسين مي باشند).

ابراهيم بن خالد كه دچار مرض قولنج شده بود ، ساكت نشسته بود و سرافكنده به سخنان حسنيه گوش مي داد وقتي سخنان حسنيه تمام شد گفت : از اين مسئله در گذشتيم (شما را به خدا عناد بي جهت اين ناصبي ها را ببنديد.)



[1]آيه 61 سوره مدني آل عمران  ترجمه : بيائيد ما (منظور پيامبر مي باشد ) و شما (سران مسيحي )فرزندانمان ،‌زنانمان ونفس يكديگر را فرا بخوانيم سپس با يكديگر مباهله كنيم. 

[2] در اينجا ذكر داستان روز مباهله را لازم مي دانم :

در سال دهم هجرت پيامبر نامه اي به سران بخش «نجران» نوشت و ايشان را از آئين مسيحيت به آئين اسلام دعوت نمود و در نامه تصريح كرد كه اگر دعوت به اسلام را نپذيرند بايد به حكومت اسلامي ماليات (جزيه) بدهند و در غير اينصورت به آنها اعلام خطر مي شود.

نمايندگان بخش نجران پس از بررسي نامه پيامبر و بحث با وي گفتند : گفتگوهاي شما ما را قانع نمي كند. راه اين است كه در وقت معيني با يكديگر مباهله كنيم ،‌و بر دروغگو نفرين بفرستيم و از خداوند بخواهيم دروغگو را هلاك و نابود سازد.

پيك وحي نازل گرديد و آية مباهله را آورد و قرار شد كه طرفين (پيامبر و سران مسيحي نجران ) براي فيصله دادن مسأله ؛ فردا آماده مباهله شوند.

وقت مباهله فرا رسيد. پيامبر طبق آية قرآن ،‌از ميان فرزندان خود امام حسين و امام حسن را كه در آن زمان طفل بودند ؛ و از ميان زنان ،‌دختر و جگر گوشة خود حضرت زهرا را به همراه برد.

اما طبق آية قرآن پيامبر مي بايست يك نفر ديگر را به عنوان نفس خود همراه ببرد و آن شخص كسي نبود جز علي بن ابي طالب . پيامبر به همراه اين چهار نفر به خارج از شهر براي مباهله حركت كردند. رسول اكرم در حاليكه حضرت حسين را درآغوش و دست حضرت حسن را در دست داشت و فاطمه بدنبال آن حضرت و علي نيز پشت سر زهرا؛ حركت مي كردند.

سران نجران كه از قبل در محل مباهله حاضر بودند ، با يكديگر مي گفتند : اگر محمد با سرداران و افسران خود به ميدان مباهله آمد ، و شكوه مادي و قدرت ظاهري خود را نشان ما داد در اينصورت او يك فرد غير صادق است و اعتمادي به نبوت خود ندارد. اما اگر با فرزندان و جگر گوشه هاي خود به ميدان مباهله بيايد ؛ پيداست كه وي پيامبري راستگوست و به قدري به خود ايمان و اعتقاد دارد كه نه تنها حاضر است خود را در معرض نابودي قرار دهد ،‌بلكه با جرأت هر چه تمامتر ،‌حاضر است عزيزترين و گرامي ترين افراد خود را در معرض فنا و نابودي واقع سازد.

سران مسيحي در اين گفتگو بودند كه ناگهان قيافه نوراني پيامبر با چهار تن از اعضاي خانواده اش ، نمايان گرديد.

سران مسيحي بهت زده و متعجب به چهره هاي يكديگر نگاه مي كردند. آنان دريافتند كه پيامبر به دعوت و ادعاي خود اعتقاد راسخ دارد و الا يك فرد مردد ،‌عزيزان خود را در معرض بلاي آسماني و عذاب الهي قرار نمي دهد.

در همين حين اسقف نجران گفت : من چهره هائي را مي بينم كه هر گاه دست به دعا بلند كنند و از درگاه الهي بخواهند كه بزرگترين كوهها را از جاي بركند ،‌فوراً كنده مي شود. بنابراين هرگز صحيح نيست كه ما با اين چهره هاي نوراني وارد مباهله و لعن كردن بشويم كه اگر چنين كنيم ، مسلماً زيانكار خواهيم بود و ممكن است دامنة عذاب گسترش پيدا كند و حتي يك مسيحي هم روي زمين باقي نماند.

هيئت رؤساي نجران وارد شور شدند و به اتفاق آراء تصويب كرد كه هرگز وارد مباهله نشوند و ساليانه مبلغي به عنوان جزيه (ماليات سالانه ) بپردازند و در برابر آن ، حكومت اسلامي از جان و مال آنان دفاع نمايد.

نقل از بحارالانوار ، ج 21 ، ج 32 / تفسير كشاف ،‌نوشته زمخشري ، ج 1 ص 282 و 283 / تفسير مفاتيح الغيب ، نوشته فخر رازي ، ج 2ص 471 و 472

[3] آيه هاي 3 و 55 سوره مدني مائده / آيه 33 سوره مدني احزاب / آيه هاي 8 و 9 و 10 و  از سوره دهر و بسيار ديگر آيات كه مجال ذكر آنها نيست .

[4] كتاب الطريف ، ص93

[5] اين حديث با كمي تفاوت بصورت كاملتر از حضرت رسول اكرم صلي الله عليه آله نقل شده است كه سند آن كتاب ، ينابيع الموده جلد دوم باب 56 مي باشد و كامل آن انشاء الله ذكر خواهد شد.

[6] سوره مدني احزاب آيه 33      ترجمه : همانا خدا هرگونه پليدي را از شما اهل بيت دور كرده است .

 
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
 
...   ادامه دارد   ...
 
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo
yoursAli Group Logo 
گروه علي ولي الله

Ali_Valiyollah Group
MRNP_IBM@Yahoo.Com
http://AliValiyollah.persianblog.ir
 
 
 
الله اكبر
 
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد ان محمدا رسول الله
    
Join Now
 
 
 
اشهد ان عليا ولي الله
 
~** گروه علي ولي الله **~
 
æÈáǐ Úáی æáی Çááå
   GROUP Ali_Valiyollah    
 
 
  Ali_Valiyollah GrOuP
 

Valentine's Day Thank You Cute li'l cards to send in a Thank You message to your loved ones. [ 2 cards ]