Quran Interactive Recitations - Click below

Sunday, January 17, 2010

� Ali Valiyollah Group � Fw: فتنه شدیدتر از دجال

 



 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 62138, P.View: 4187
فتنه‌ای شدیدتر از فتنه دجال چاپ ارسال به رفقا


(50 توصیه)
            علیرضا پناهیان   
۲۵ دي ۱۳۸۸
اشاره بخش تحلیلی الف: حجه الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در شهریورماه گذشته، طی سخنانی، از سه زاویه به تحلیل حوادث جاری کشور پرداخت. باز خوانی این سخنرانی در شرایطی که قبل از وقوع حوادث 13آبان، 16آذر، فوت مرحوم منتظری(ره)، ظهر عاشورای تهران و نامه آقای رضایی و... ایراد شده، جالب و تامل انگیز است.

متن پیاده شده این سخنرانی با اندکی تلخیص به این شرح است:

سه تحلیل درباره حوادث پس از انتخابات

ما درباره سير انقلاب و تكامل انقلاب و جامعه انقلابي از زواياي مختلف مي توانيم تحليل هاي گوناگوني داشته باشيم كه بنده اين تحليل ها را خدمتتان عرض مي كنم؛ و هم مي توانيم فراتر از حوادث اخير به تحليل روند انقلاب بپردازيم و هم مي توانيم با توجه به حوادث اخير به اين تحليل ها اقدام كنيم و هم مي توانيم با توجه به آينده اي كه در پيش داريم، يعني ظهور حضرت، تحليل هاي مختلفي ارائه بدهيم. من سعي مي كنم از همه جهات اين مباحث رو تحليل كنم البته بايد عرض كنم مباحثي كه من مطرح مي كنم مباحثي نوعا ديني-سياسي هستند نه مباحثي سياسي– ديني و من سعي مي كنم از منظر دين به عرصه سياست نگاه می كنم.
تحلیل اول: جریان سازشکاری

يك روايت از آقا امام رضا(ع) مي خوانم كه هم كلاممان متبرك به بيان شريف ايشان بشود و هم از زاويه نگاه به مهدويت، امروز خودمان را تحليل كنيم يعني از آينده آغاز كنيم و به تحليل امروز برسيم. شما در مفاهيم آخر الزمان با كلمه دجال آشنا هستيد؛ در حديثي در «وسايل الشيعه» امام رضا(ع) مي فرمايند: در آخر الزمان ميان شيعيان ما خطري پيش مي آيد كه اين خطر، فتنه اش از دجال شديد تر است. حال شما برويد روايات مربوط به دجال را ببينيد كه چه طور مردم را فريب مي دهد، دجالي كه با ظهور حضرت سقوط خواهد كرد، دجالي كه به عنوان يكي از دشمنان جدي حضرت و يكي از موانع ظهور حضرت مطرح است، دجالي كه عبور از فريب هاي او تنها راه رسيدن به فرج است؛ امام رضا(ع) خيلي صريح مي فرمايند خطر اين فتنه از فتنه دجال براي شيعيان بالاتر است.

طبق روايت، اين فتنه در درون جامعه شيعي است و توسط كساني كه شيعه و دوستان اهل بيت(ع) هستند اجرا مي شود، ظاهرا دجال عموم مردم را فريب مي دهد اما اين فتنه جامعه شيعي را مي خواهد فريب بدهد. مهمترين مشخصه اين فتنه، دوستي كردن با دشمنان اهل بيت و دشمني كردن با دوستان اهل بيت است و اما نتيجه اين فتنه آن است كه حق و باطل به هم آميخته مي شود و مومن و منافق از هم شناخته نمي شوند. نمي شود ادعا كرد فلان كس منافق است چون دوست اهل بيت(ع) است، تنها مومن را در ميانه آن دشمن هايي كه ايجاد شده مي شود از بقيه جدا كرد و اين كار خيلي دشواري خواهد بود. امام رضا(ع) مي فرمايند: "از كساني كه راه مودت ما اهل بيت را بر گزيدند، كساني هستند كه فتنه ی آنها از دجال شديدتر است."

راوي حديث می گوید: پرسيدم چگونه فتنه مي كنند؟ امام(ع) مي فرمايند بواسطه دوستي كردن با دشمنان ما اهل بيت(ع) و بواسطه دشمني كردن با دوستان اهل بيت(ع). زماني كه اين اتفاق افتاد حق با باطل در هم آميخته مي شود و امر مشتبه مي شود _معمولا در روايات منظور از امر "ولایت" است یعنی یک کاری می کنند که در ولایت تشکیک بکنند_ و مومن از منافق شناخته نمی شود.

این حدیث را من به چند مقصود عرض می کنم، یکی اینکه در آخرالزمان فتنه ها و امتحانات بسیار سهمگینی از مردم جهان، مسلمان ها و بویژه شیعیان گرفته می شود؛ در فتنه های آخرالزمان گروه های زیادی از شیعیان ریزش می کنند.

جای این سوال است که من و شما چرا باید جز دسته ی ریزشی ها باشیم؟ برای عبور از فتنه های آخرالزمان خیلی هوشیاری و تقوا و پاکی دل لازم است.
امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید: در آخر الزمان شیعیان ما این طور می شوند، همانند یک انبار آرد یا گندم یا جو که این انبار را آفت بزند؛ صاحب انبار این ها را بیرون می آورد و آن قسمت هایش را که آفت زده دور می ریزد  و بقیه را داخل انبار قرار می دهد و این کار آنقدر ادامه پیدا می کند و استمرار پیدا می کند تا جایی که به اندازه چند لقمه غذا بیشتر از آن باقی نمی ماند. ریزش در زمان ظهور یک مسئله جدی است و جز با بصیرت و از خودگذشتگی فوق العاده نمی توان از فتنه های آخرالزمان عبور و برای نائب امام زمان(عج) سربازی کرد. نتیجه این فتنه این است که دوست و دشمن گم می شوند.

حضرت امام(ره) در سخنرانی های خودشان یک کلمه کلیدی به ما داده بودند، این کلید یک کلید راهبردی تا ظهور حضرت است؛ این کلید یک سخن ژورنالیستی و مقطعی نیست، در فتنه ی سخت تر از فتنه دجال هم می بینید که امام رضا(ع) به این کلمه ی کلیدی اشاره می کند. آن کلید همان طور که امام در این جمله می فرمایند "هر زمان دشمن ما را تایید کرد معلوم می شود اوضاع نا به سامان است". هر موقع ما نسبت به دشمن تمایلی نشان دادیم، معلوم می شود وضع فکری سیاسی ما خراب است تایید ما از سوی دشمن است.

اخیرا شبهه کرده اند شاید آمریکا که دشمنی می کند با خط رهبری و دوستی می کند با خط دیگران، این شاید یک فریب باشد و آن دشمن اصیل ما نیست! همان طور که یک صهیونیست گفت: "خدمتی که آقای احمدی نژاد به ما کرد هیچ کس نتوانست در این سالها بکند." این یک بلوف است، یک دروغ محض است؛ شما بدانید واقعا این طور نیست، سخت ایستادن های آقای احمدی نژاد در این بخش موجب عزت اسلام نه فقط در ایران بلکه در کل جهان شده است و ضربه های بسیار محکمی به آنها وارد کرده است و کاخ پوشالی آنها را به هم ریخته است؛ من وقتی در اولین مناظره دیدم که اون بنده خدا دارد عزت ایران اسلامی را زیر سوال می برد یا برخورد های قوی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی! بنده در جمعی از دانشجوها بودم و بعد از مناظره گفتم به نظر من آقای فلانی موجود خطرناکی است هر کس هر کاری که از دستش بر می آید و می تواند انجام بدهد؛ گفتند: چرا خطرناک؟ گفتم من تمایل به دشمن را در ایشان می بینم، من عداوت نسبت به دوستان در او دیدم، فتنه شدیدتر از دجال در او دیدم.

من به حاشیه ها اصلا کاری ندارم مثلا به این که اساسا رنگ سبز مخصوص ماسون هاست و حزب سبزها در آلمان متهم هستند به فراماسونر بودن و در روایت هم هست که دجال در آخرالزمان رنگ سبز را برای خود بر می گزیند و حتی شایعه ای هم هست که همین آقا در زمانی که در دولت بودند گرایش به ماسون ها دارند، و در بین نخبگان مطرح بود که او فراماسون است. من به این بحث ها کاری ندارم، این ها بحث ها حاشیه ای است ولی غیر از این بحث ها چیزی که خیلی روشن است این است که به حدی که در 14 خرداد هیچ وقت حضرت مقام معظم رهبری صحبت فرعی مطرح نکردند، کلیدی ترین بحث ها را مطرح کردند و 14 خرداد تمام صحبت های مقام معظم رهبری پاسخی بود به آن حرفی که گفته شد که با محکم ایستادن شما عزت ایرانیان لکه دار شد؛ آقا فرمودند من به هیچ وجه این حرف را قبول ندارم من معتقدم که با محکم ایستادن بر سر ارزش ها، عزت ما پایدار شده است.

بوی تمایل به دشمن می آید تازه الان که مساله حل شده، الان که فلانی توی بغل صهیونیست ها می رقصد، آنها امیدشان یک چنین وضعیتی شده و یک جور فتنه شدید تر از دجال بعید هم هست این فتنه به سهولت خاموش بشود.
ریشه این فتنه در مباحث سیاسی حضرت امام(ره) همان سخن است که فرمودند مواظب باشید دشمن ما را تایید نکند. این یک ملاک عمده است. الان هر کس می خواهد بالا و پائین بکند، بکند همین که مورد تائید دشمن باشد یعنی تمام! یعنی فتنه ی شدیدتر از دجال. هر کس در این مسئله تردید داشته باشد فقط خودش را گول زده و بیمار است؛ «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا...» و اصراری برای اصلاحش نداشته باشید.

ریشه قرآنی بحث تمایل به کفار را عرض می کنم که خیلی بحث جالبی دارد. در تقسیر سوره ماعده در المیزان شریف از آیه 51 بحثی شروع می شود؛ دقت بفرمائید.

قرآن می فرماید: «یا ایها الذین امنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لا یهدی القوم الظالمین ای کسانی که ایمان آورده اید یهود و نصاری را تکیه گاه خود قرار ندهید، آنها تکیه گاه یکدیگرند و کسانی که از شما به آنها تکیه کنند از آنها هستند خداوند جمعیت ستمکار را هدایت نمی کند» چرا شما به سمت یهود و نصارا می روید؛ اگر کسی به آنها علاقه پیدا کند جزو آنهاست؛ و در آیه بعد می فرماید: «فتری الذین فی قلوبهم مرض یسرعون فیهم یقولون نخشی ان تصیبنا دائره فعسی الله ان یاتی بالفتح او امر من عنده فیصبحوا علی ما اسروا فی انفسهم ندمین؛ گروهی منافق را که دلهایشان ناپاک است خواهی دید که در راه دوستی ایشان می شتابند و می گویند: ما از آن می ترسیم که در گردش روزگار مبادا آسیبی از آنها به ما رسد؛ باشد که خدا فتحی پیش آوردو یا امر دیگر از طرف خود تا منافقان از آنچه به نفاق در دل نهان کردند سخت پشیمان شوند» کسی که در دلش یک مرض دارد یک تمایلی به سمت آنها دارد سازشکارانه برخورد می کند؛ کلیدی ترین اختلاف مقام معظم رهبری در این 20 سال اخیر و حتی 3 و 4 سال آخر زندگی امام(ره) با اصلی ترین مسئولین نظام صرفا سر همین مفهوم بود. حتی بنده «جام زهر» را در ارتباط با این موضوع تحلیل می کنم آن برخورد بسیار محکم حضرت امام(ره) با سخنان آقای منتظری را هم در همین راستا تحلیل می کنم و از شما تقاضا می کنم به سخنان امام(ره) 10 روز قبل از پذیرش قطع نامه و بعد از پذیرش قطع نامه توجه کنید ؛ چرا 10 روز قبل از پذیرش قطع نامه امام(ره) این همه از جنگ تقدیر کردند چون کسانی بودند که داشتند جنگ را می بستند.

امام(ره) اطلاعیه دادند که جلوگیری بکنند از بستن جنگ ولی این اطلاعیه امام(ره) کارساز نبود. امام(ره) اطلاعیه که دادند در آن اطلاعیه فرمودند: «امروز باید در جبهه ها تحول ایجاد کنیم؛ امروز کوتاهی کردن در جنگ خیانت به رسول الله است» چطور است یک مرد با آن همه هوش سیاسی که چنین حرفی را می زند و در 10 روز بعد همه چیز را قبول می کند. بعد از اینکه امام(ره) قبول کردند قطع نامه را یک اطلاعیه ای دادند آن جا را هم نگاه کنید. در صحیفه امام(ره) هم هست؛ در این اطلاعیه نیمی از اطلاعیه از دشمنی با استکبار صحبت می شود. چرا امام(ره) از دشمنی پایان ناپذیر و گسترده حتی بعد از پذیرش قطع نامه صحبت می کند؟ چون ایشان می بیند مسئله ای که کشور بواسطه آن در معرض خطر است، کوتاه آمدن در مقابل دشمن است.

3 یا 4 سال مقام معظم رهبری در سالگرد های حضرت امام(ره) مدام تاکیدشان بر این یک ویژگی حضرت امام(ره) و آن شجاعت حضرت امام(ره) بود؛ آقا با چه مسئله ای درگیره چه کسی مورد خطاب ایشان است؟ این مسئله خیلی بالاتر از مسئله لیبرال مسلکی در اقتصاد سرمایه داری، لیبرال مسلکی در مسائل فرهنگی و... است. قرآن می فرماید کسانی که قلوبشان مرضی دارد، یک سرعتی به سمت آنها دارند، خواهش می کنم این کلمه قرآن را تحلیل سیاسی بکنید.

«... یقولون نخشی ان تصیبنا دائره...» وقتی به اینها گفته می شود که چرا سازشکارانه با کفر، با دشمن برخورد می کنی، چه استدلالی می آورند؟

معقول ترین استدلالی که یک انسان انقلابی در خط امام(ره)، یک حزب اللهی می تواند در زبان سازشکاری بیاورد چیست؟

مصلحت!

چرا مصلحت باشد؟ «... یقولون نخشی ان تصیبنا دائره...»

می گویند که: ما می ترسیم که آنها ما را اذیت کنند! چرا باید هزینه های خودمان را الکی بالا ببریم! یک کمی در مقابل آنها سازش کنیم تا آنها ما را اذیت نکنند!

دوستان من در انقلاب 25 سال بود این قصه حاکمیت داشت؛ چهار سال جلوی این قضیه گرفته شد. این 25 سال از اون مصاحبه سخیف آقای منتظری که درباره جنگ شد را در نظر می گیرم تا پذیرش قطع نامه تا آخرین تحمیل ها سر قصه هسته ای.

مهمترین امری که در جریان این نبرد _نبردی که بین شجاعت حضرت امام(ره)، دشمن ستیزی حضرت امام(ره)؛ نبرد بین کسانی که مقابل دشمن یک ذره کوتاه نمی آید با جریان سازشکاری_ باید به آن توجه شود چیست؟ ما باید به تقویت بنیان های ولایت توجه بکنیم. در جریان نبرد ما یک چیز بیشتر نمی خواهیم آن هم قدرت ولایت است. هر کلامی که برود توی شبکه BBC فارسی خیانت به اسلام است؛ الان نبرد اصلی این نقطه است. خط سازشکاری در سوره مائده مشخص شده است: «... نخشی ان تصیبنا دائره...» و در ادامه سرانجام این گروه را می فرماید.

«یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله واسع علیم؛ ای کسانی که ایمان آورده اید هر کس از شما از آئین خود باز گردد (به خدا زیانی نمی رساند) خداوند در آینده جمعیتی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند، در برابر کافران نیرومندند، آنها در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش کنندگان هراسی ندارند. این فضل خدا وسیع و خداوند داناست مائده آیه 54»

اگر شما مرتد بشوید من کس دیگری را جایگزین شما می آورم، معنای مرتد شدن در این آیه تمایل سازشکارانه به کفار است اینها را خدا اسمشان را مرتد می گذارد. سرنوشت این گروه چیست؟

این سنت خداست که خدا می فرماید: من این گروه سازشکار را بر می دارم و گروه دیگر را جایگزین شما می کنم که ویژگی گروه بعدی این است که: «... اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ...» آن گروه از سرزنش سرزنش کنندگان نمی ترسند. اگر همین رئیس جمهور، همین مجلس، همین دولت مرد ها هم روحیه سازشکارانه به خودشان بگیرند خدا عوض می کند، خدا اینها را بر می دارد یک گروه دیگر جای آن ها می آورد.

حال این که می گویند خدا بر می دارد، چگونه بر می دارد؟ خداوند خودش بهانه اش را درست می کند، پسر یکی را خراب می کند، همکار یکی را خراب می کند و بالاخره بالا پایین می کند و برمی دارد.

پس ما اگر با یک نگاه به ظهور حضرت و فتنه های آخر الزمان، به داستان خودمان برگردیم و نگاه کنیم؛ امام رضا(ع) فرمودند فتنه بدتر از دجال چیست؟ آن فتنه ای که در آن موالات با اعداء است و معادات الاولیاء است. همان طور که می بینید بر سر پشتبان ها  حرف های رکیکی در کنار الله اکبر گفته می شود که مصداق معادات الاولیاست. این فتنه توانسته یک آثاری از خودش به جا بگذارد. این فتنه می خواهد این خط را جلو ببرد؛ این فتنه بدتر از فتنه دجال است. این فتنه آخرش یک روحیه ی سازشکارانه است و اگر مبانی نظری سیاسیون در قرآن نگاه کنیم می بینیم این یک مساله مقطعی نیست این یک منش و تفکری است که همیشه وجود داشته.

ای کاش آن محاصره برای حضرت امام(ره) صورت نمی گرفت!

کلام کلیدی حضرت امام(ره) هم فراموش نشود که فرمودند: هر موقع دشمن ما را تائید کرد، آن روز روز بدبختی ماست.

در روایت داریم: خدا بزرگترین نصرتی که برای مومنان و بندگان خودش فرستاده «وجود دشمن» است. مساله دشمن را به شدت جدی بگیرید.

تحلیل دوم: جریان تحمیل گری

بر می گردیم به گذشته تاریخ و از شهر کوفه شروع می کنیم و به دوران انقلاب خودمان می رسیم. در شهر کوفه که شهر نخبگان جامعه بود، مهمترین مساله ای که امیرالمونین علی(ع) را اذیت کرد و همین مساله و دقیقا همین مساله منجر به شهادت حضرت اباعبد الله الحسین(ع) به دست پارکابی ها و سربازان علی(ع) شد جریان تحمیل گری بود.

امیرالمومنین(ع) از جریان تحمیل گری چنین سخن می فرمایند: «لقد کنت امسا امیرا فاصبحت مامورا لقد کنت امسا ناهیا فاصبحت منهیا» من امیر بودم اما الان مامور شدم، از بس که شما حرف های خودتان را تحمیل می کنید، شما نهی می کنید، شما دارید تحمیل می کنید. جریان تجمیل هایی که رسول گرامی اسلام(ص) و علی(ع) پذیرفت، جریان تحمیلگری که توسط نخبگان بر ایشان انجام می گرفت، جریان تحمیلی که بر امام حسن مجتبی(ع) شد، به جایی رسید که تا امام حسین(ع) تصمیم گرفت دیگر تحمیل نپذیرد و سیدالشهدا را قطعه قطعه کردند.

نبرد سید الشهدا(ع) به این دلیل بود که ایشان تحمیل را از جانب دوستان! را نپذیرفت و قطعه قطعه شد.

دوستان یا دشمنان؟

دوستان! چون تحمیل از جانب دوستان را نپذیرفت کار بدان جا کشید.

شمر و عمرسعد جزء خوارج نبودند اینها دوستان امام حسین(ع) محسوب می شدند. شمر جزء مجروحین پای رکاب امیرالمومنین(ع) بوده است.

عمرسعد در جوانی خطاب به امام حسین(ع) می گفت: "این مردم دیوانه اند! به من می گویند بر اساس برخی اخبار و روایات، تو قاتل حسین خواهی شد" امام حسین(ع) به عمرسعد می فرمود: "من کاری ندارم مردم چه می گویند ولی عمرسعد من هر موقع که از دنیا بروم، تو بعد از من زیاد زندگی نمی کنی" و حضرت این سخنان را در روز عاشورا به وی یاداور شد.

تمام عظمت قطعه قطعه شدن حضرت امام حسین(ع) برای لو دادن دوستانیست که ظرفیت قتل دارند. آقا جان این یارو ظرفیت داره حسین تیکه تیکه بکند! چرا ما شعورمان نمی رسد؟

چرا باید شهید دیالمه 27 سال پیش این ظرفیت ها را در بعضی ها تشخیص بدهد اما ما این ظرفیت ها را در جلوی چشممان ببینیم و تشخیص ندهیم؟! کربلای امام حسین(ع) که نمی خواهد یزید را به ما معرفی کند. خواسته دوستان امیرالمومنین(ع) را به ما معرفی کند! و بگوید ببینید اینها چه ظرفیت هایی دارند. اما مگر اینها چه ویژگی ای داشتند؟ مهمترین ویژگی اینها تحمیلگری بود.

عمرسعد تا چند روز قبل از عاشورا می گفت، من می ترسم آخر شمر مرا وادار به کشتن حسین کند! عمرسعد می خواست بیعت با یزید را هم به حسین(ع) تحمیل کند.

خب در انقلاب ما در چه تاریخی آقا فرمان دادند به دوستان خودش که جوان ها را جمع کنید می خواهم با آنها صحبت کنم؟ که در آنجا یک جوان به علت ازدهام جمعیت شهید شد (که خواب هم دیده بود که شهید می شود، غسل شهادت هم کرده بود) که از آن جا بود آقا چفیه انداختند گردنشان و دیگر برنداشتند و گفتند پس از این اگر کسی بخواهد صلح امام حسن(ع) را تحمیل کند، دیگر تحمیل را نمی پذیریم، و ما برخورد حسینی خواهیم کرد. از آن جا آقا به مرور مقابل تحمیلگری ها ایستادند، تحمیلگری هایی که امام(ره) هم بعضا مجبور به پذیرش بود.

تحمیل گر ها هم مشخص هستند چه کسانی اند؛ داریم، فلان شخص در خاطراتش می نویسد به امام(ره) گفتیم این؛ امام مخالفت کردند، اصرار کردیم، وادار شدند پذیرفتند.

جریان تحمیل گری از ابتدای انقلاب بوده؛ سخنان امام(ره) در رابطه با این که چه چیزهایی به ایشان تحمیل شده در نامه 6/1 را به خاطر بیاورید. "والله من از اول به بنی صدر راضی نبودم، والله از اول با آقای منتظری راضی نبودم". شما در خاطرات آقای ری شهری می خوانید قبل از اینکه آقای منتظری مطرح بشود به معضی از دوستان خودش فرمود قصه آقای منتظری را مطرح نکنید ولی آنها ایستادند جلوی امام(ره) و گفتند ما مطرح می کنیم و مطرح کردند.

جریان تحمیلگری نسبت به ولایت چرا صورت می گیرد؟

و حالا دو حالت بیشتر ندارد یا این قدر تحمیلگری می شود که روزگار همانند زمان سیدالشهدا(ع) می شود یا ایستادگی می کنید و فرج آقا امام زمان(عج) فرا می رسد، لذا زمانی که مقام معظم رهبری تحمیل گری را نمی پذیرد و بنا شده سفت و محکم بایستد. حتی برای کسانی که در خط آقا هم حرکت می کنند و یک اشتباهی می کنند آقا محکم می ایستد.

بعضی ها همش می خواهند مدام آقا را قانع کنند که ایشان کوتاه بیاید!

امیرالمومنین(ع) به ابن عباس می فرمایند: تو می توانی به من مشورت بدهی و من آنوقت نگاه می کنم ببینم مشورت تو چگونه بوده و اگر من تو را اطاعت نکردم تو باید مرا اطاعت بکنی.

ابن عباس! تو باید بگویی چشم!

اوج جریان تحمیلگری در این 4 سال بود و آنها تمام تلاش خود را کردند، دشمنان تقلا کردند، و در این جریان تحمیلگری مشارکت کردند و الحمدلله مقام معظم رهبری ایستادگی کردند. ایستادگی در مقابل این تحمیل، یکی از دلایل ظهور نزدیک آقا امام زمان(عج) است که این اعتقاد شخصی بنده است.

این جریان تحمیلگری را هر چه ما محکم تر، بی هزینه تر در مقابلش بایستیم، جامعه ما کمتر آسیب خواهد دید و هرچه پرهزینه تر بخواهیم در مقابل جریان تحمیلگر بایستیم، ضربه های بیشتری خواهیم خورد.

چاره ای نیست؛ ما برای اینکه جلوی جریان تحمیل گری را بگیریم، باید شخصیت ها را افشا کنیم. باید تحمیلگری ها را افشا کنیم. باید خط تحمیلگری را برملا کنیم و این خط را کاملا توضیح بدهیم.

تحلیل سوم: رفتن به سمت حقیقت، نه مصلحت

هر جامعه ی اسلامی که تشکیل می شود، مجبور است بعضی مصلحت ها را تحمل کند. ولی جامعه ی اسلامی بعد از گذشت زمان، از مصلحت ها فاصله می گیرد و به حقیقت ها رو می آورد. جامعه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن هست و آن جامعه را تاسیس کرده؛ چقدر مصلحت ها را پیامبر گرامی(ص) اسلام پذیرفتند؟ از ازدواج های ایشان تا نزدیک کردن خیلی ها به خودشان، تا تحمل کردن آن تروریست هایی که می خواستند پیامبر را ترور کنند، تا آنجایی که می خواهد وصیت نامه بنویسد و ننوشتن را تحمیل می کند و ایشان این مصلحت را می پذیرد.

این مصلحت پذیری ها در دوران امیرالمومنین(ع) و 25 سال خانه نشینی ایشان و دوران 5 ساله حکومت ایشان ادامه دارد که حضرت می فرماید: اگر من می خواستم تمام احکام اسلامی را به حقیقت عمل کنم و اجرا کنم، همین چهار نفری که در کنار من بودند هم از بین می رفتند، لاجرم مصلحت ها را می پذیرد.

جامعه تا صلح امام حسن(ع)، تا قیام امام حسین(ع) پیش می رود.

قیام امام حسین(ع) نقطه ایست که جریان مصلحت به حقیقت، به نقطه ی نهایی خود می رسد و امام حسین در شرایطی قرار می گیرد که به حقیقت عمل می کند.

اما دوباره در یک دوران تاریخی به این نقطه می رسیم.

روی داستان خوارج یک کمی فکر کنید که این می تواند جز تحلیل چهارم قرار بگیرد.

در روضه ها همیشه از نمکدان شکنی کوفیان می گویند که چه کردند و چه ها کردند با اباعبدالله الحسین(ع) چه کردند، با امیرالمومنین(ع) چه کردند. خب درست است دیگر کارهای امیرالمونین(ع) اثری نداشت، مردم به طعنه امیرالمومنین(ع) می گفتند: مردان ما را کشته ای و حالا می آیی به یتیمان ما غذا می دهی؟

ببینید فضا تا چه حد می تواند تاریک بشود. ببینید اگر شما با زبان روشنگری نکنید، باید1400 سال بگذرد تا بشود این حرف ها را زد. همین امروز هم نمی توان به سادگی رفت وسط شهر و قصه و ماجرای خوارج را شفاف گفت. قبول دارید اگر بخواهیم داستان خوارج را رک و پوست کنده بگوئیم، یک عده ای با امیرالمومنین(ع) بد می شوند؟ ما که قتل عامی نکرده ایم. قبول دارید در آن صورت امیرالمومنین(ع) را به ضایع کردن حقوق یشر محکوم می کنند؟ این علی که اسوه ی ازلی و ابدی تاریخ است، ببینید چقدر در فشار و منگنه است؟

از شما می پرسم... خون کوفیان که از ما رنگین تر نیست؟ ما چرا نباید این امتحان ها را پس ندهیم؟ چرا نباید بین ما خوارج تولید شود؟ تا ملتی نشان ندهد که مثل مردم کوفه نیست! امام زمان(عج) خواهد آمد؟
من فقط یک پیشنهاد دارم برای اینکه این آزمایش سهمگین از ما گرفته نشود.

روشنگری کنید تا کار به خوارج نکشد. در زمان امیرالمومنین(ع) که صحنه اینقدر تیره و تار شد، چه رسد به زمان نائب امام زمان(ع) یعنی مقام معظم رهبری، همان شیطان الان هم هست، همان تجربه را هم دارد! همان مومنین ضعیف هم الان هستند! شما دلیلی دارید آن کسانی که در مردم کوفه بودند و نمک امیرالمونین(ع) را خوردند، سر سفره ایشان نشستند، و آخر نمکدان شکستند؛ آیا دلیلی دارید که الان چنین اشخاصی نباشند؟! چه دلیلی هست؟! چرا آن نفاق و آن ضعف ایمان در جامعه ما نباشد؟! پس روشنگری کنید.

امتحان خوارج یکی از امتحان های سهمگینی بود که امیرالمونین(ع) مجبور شد به حقیقت بیشتر عمل بکند. جنگ شد. امان از آن وقتی که نوبت به انجام حقیقت باشد و تحمل کردن مصلحت دیگر مصلحت نباشد! آن وقت چه فتنه ها و آشوب های سهمگینی ایجاد می شود. کدام یک از پیامبران و اولیای الهی را بالای منابر لعن کردند، غیر از علی بن ابی طالب(ع). چرا؟ چرا لعن کردند؟ آن وقت مقام معظم رهبری در مقابل امیرالمومنین(ع) چه چیزی دارد که امیرالمومنین(ع) بخواهد اینقدر متهم و مظلوم بشود و ایشان نشود؟ خب طبیعی است که آقا هم مظلوم خواهد شد.

شما و روشنگری نباشد ایشان مظلوم تر هم خواهد شد. آن امیرالمومنین(ع) که پیامبر(ص) دستشان را به عنوان ولی بالا برد، «من کنت مولا فهذا علی مولا» را داشت، این طور مظلوم می شود. مقام معظم رهبری که یک نامه از آقا امام زمان(عج) ندارد که بگوید من نائب ایشانم. خب اگر من و تو بیدار نباشیم ایشان هم مظلوم می شود! چرا بعضی وقت ها باید به مماشات رفتار کرد؟

جان دادن در راه خدا خیلی آسان تر از آبرو دادن در راه خداست. والان نوبت آن است که خواص و نخبگان مملکتی آبرو در راه خدا بدهند؛ اما بهترین ها خساست می کنند. مثل کسی که در خط مقدم جبهه، فرار کند.
چرا شما این نخبگانی را که می شناسید محاصره و دوره شان نمی کنید؟! چرا به ایشان نمی گوئید که خجالت بکشند از سکوتشان؟

ای کسانی که نان ولایت فقیه را می خورید! ای کسانی که نان حزب اللهی بودن و اصولگرا بودن را می خورید! این طور آدم اصولگرا می شود؟ تو زنده ای؟ تو نفس می کشی؟  تو زبان در کامت هست؟ و عوامل فتنه محاکمه نمی شوند فقط بخاطر اینکه آقایان ترسو هستند. جگر ندارید؟ چرا آنها را به دادگاه نمی کشید؟ مگر کم فتنه کرده اند؟ مگر حکم امام نیست؟ مگر حکمشان اعدام نیست؟ چرا مصلحت اندیشی می کنید؟ نتیجه مصلحت اندیشی تو چیزی جز گمراهی مردم نخواهد بود. اصولگراهایی که با رای مردم بالا آمدند، خوابند؟ کجا رفتند؟ پیک نیک رفتند؟ جایشان گرم و نرم شده؟ چرا از آبروی خود نمی گذرند؟ آن قوم آخرالزمانی که در سوره مائده توصیف شده و برای شما خواندم.
فرموده که : « لا یخافون لومه لائم» از سرزنش نمی ترسند، از آبرو دادن نمی ترسند.

امام زمان(عج) نمی آید چون 313 نفر که از آبرو دادن نترسند، نداریم. با کی بیاد؟!

از نمایندگان اصولگرای خود بخواهید جواب بدهند؛ که چرا روشنگری نکردند؟ چرا شکایت نکردند؟ چرا به دادستانی، به قوه قضائیه فشار نیاوردید که بعضی ها را به دادگاه بکشد؟ چرا شوخی می کنید، چرا بازی می کنید با خون مملکت؟ با خون شهدا؟ کی باید این حرفها را بزند؟

به من می گویند حاج آفا شما وجهه خودتون را خراب نکنید! سیاسی حرف نزنید! خاک بر سر اون وجهه ای که بخواهد ما را از انجام وظیفه دور کند. من با سکوت در برابر این دجال های کثیف که استعداد قتل اباعبدالله الحسین از شراره های چشم های کثیفشان می بارد، خیانت به فرج امام زمان بکنم؟ من دوست و دشمن را قاطی نمی کنم ولی دوستان حسین را کشتند. داریم همه مسائل را ماستمالیزیشن می کنیم!
ما باید جریان رسیدن از مصلحت به حقیقت را دنبال بکنیم  و به جایی می رسد که فرج آقا امام زمان(عج) رخ دهد.

علامت اینکه کمتر به مصلحت عمل شود در خطبه های نماز جمعه آقا چه بود؟ فرمودند این مناظره ها خوب بود، فقط احساساتی نشوند. یعنی چی؟ یعنی همان حقایق را بگویند اما بدون احساساتی شدن. و بعد فرمودند بایستی ادامه پیدا کند. اما می دانید که ما الان جرات نداریم ادامه بدهیم؟ می دانید اگر بنا بود همان مناظره ها ادامه پیدا می کرد، الان باید چه حرف هایی در تلویزیون مطرح می شد؟ حداقل باید این بحث مطرح بشود که چرا آنهایی که می خواستند شکایت کنند چرا شکایت نکردند؟ ولی خواص جامعه جا زدند؟ آن قدر حقیقت گرا نیستند؟

در به سمت حقیقت رفتن چه اتفاقی می افتد؟ ریزش ها و رویش هایی رخ می دهد؛ اگر من و تو ساکت نمانیم، این رویش ها بر ریزش ها غلبه خواهد کرد.
اظهار نظر
مشارکت در بحث
276394 | علیرضا رحمانی   |2010-01-15 17:49:02| - [reg889162]
شاید این آقا نمی دانند که تئوری مصلحت و تحمیل اگر واقعیت داشته باشد و ناشی از فشار بیرون بر ولی و امام جامعه باشد و نه ناشی از درک درونی و اقناع ذاتی، مثل آن که علی علیه السلام برای حفظ اصل اسلام سکوت کرد و ...، آن وقت خود مقام ولایت و امامت در معرض تهمت ترس و فدا کردن اصول قرار می گیرد.
چرا ما عادت داریم که به نام دفاع از امامت و ولایت جلوتر از امام حرکت کنیم و خود را با این توجیهات تابع ولایت بدانیم؟
چرا با هزار ترفند می خواهید تند روی های خود را توجیه کنید و به آن صبغه دینی نیز بدهید؟
حتی سخن مقام معظم رهبری را قلب می کنید تا نشان دهید که باید همان حقایقی که در مناظرات بیان شد ادامه یابد و فقط احساسی بیان نشود. آیا مقام معظ رهبری نفرمودند که نباید به کسی اتهام زد؟ آیا باید همان اتهام زنی ها ادامه یابد و فقط احساسی نشوند؟

خدایا ما را از شر فتنه ها و فتنه گران در دو سوی این فتنه حفظ فرما و مگذار به اسم دین ایمان خود را از دست بدهیم.
276412 | ناشناس   |2010-01-15 19:04:03|IRAN - [reg889162]
من متوجه نشدم منظور شما چی بود ایشون هم دقیقا به این فشار های بیرونی بر ولایت اشاره می کردند که می خواهند نظر خود را تحمیل کنند...
ایشون هیچ گاه نگفتند که این تند مناظرات ادامه بیابد ولی فقط احساسی نشود.
جان کلام ایشون این بود که توی مناظرات قبل انتخابات احساس بر منطق غلبه کرد و این روند نباید ادامه بیاید...
احساس من این است که شما خوب مطالعه نفرمودید شما کلام ایشون رو تکرار کردید و بازخواست کردید که چرا چنین سخن نگفته است در حالی که دقیقا همین حرفها گفته شده...
ایشون میگن که نباید از آبرو بردن ترسید که نکند به خاطر حمایت ما از ولایت دو رای سبز از دست داد باید از رهبری به حق دفاع کرد جایی که باید سکوت نکرد صحبت کرد روشن گری کرد....
اتفاقا نترسیدن از هجمه و بیان حقیقت تمام حرف ایشون بود.
276475 | علیرضا رحمانی   |2010-01-15 23:07:53| - [moderator5]
با سلام
1- شاید هم شما خوب نخواندید. دوباره بخوانید. ار حوصله ندارید این هم عین سخن آقای پناهیان در پاراگراف آخر:
"علامت اینکه کمتر به مصلحت عمل شود در خطبه های نماز جمعه آقا چه بود؟ فرمودند این مناظره ها خوب بود، فقط احساساتی نشوند. یعنی چی؟ یعنی همان حقایق را بگویند اما بدون احساساتی شدن."
2- نکته مهمی که در نوشته من بود و شما ظاهرا متوجه نشدید این بود که گاه ولی یا امام جامعه بر اساس مصلحتی سکوت اختیار می کنند. مثل سکوت امام علی علیه السلام. یا صلح امام حسن علیه السلام. ولی قطعا این سکوت به دلیل تحمیل دیگران و ترس نیستو الا امام از امامت ساقط خواهد شد. بلکه مصلحت بالاتری در کار است. حال آیا باید امام جامع سکوت کند و امر به آرامش نماید اما مدعیان طرفداری از امام در جامعه تند روی کنند و خود را نیز پیرو امام بدانند؟
3- برادر عزیز من نه گرایشی به اصلاح طلبان دارم و نه مبانی معرفتی آنان را می پذیریم. اما از آن طرف هم تند روی اطرافیان آقای احمدی نژاد و نیز شاگردان آقای مصباح یزدی را مصداق عینی مخالفت ولایت و متشنج کردن جامعه می دانم. به خوبی استنباط می کنم که اینان نتوانسته اند نظر خود را بر رهبری تحمیل کنند و حال می خواهند با فشار از پایین رهبر انقلاب را مجاب نمایند. همان استراتژی کهنه اصلاح طلبان یعنی فشار از پایین و چانه زنی از بالا.
276433 | رحیمی   |2010-01-15 19:44:58|GERMANY - [moderator3]
انگار یه مقاله دیگه رو خوندی شما! یا داری آدرس غلط میدی .
دوباره مقاله رو بخون
276396 | فاتح   |2010-01-15 17:50:49|IRAN - [reg889162]
عالی بود.
فتنه اخیر برای من رحمت بود.
خیلی از ابهام های موجود در ذهنم درباره انقلاب و امام رفع شد. چون دیدم امام با چه جماعتی این انقلاب رو پیش می برد.
و در تاریخ بی سابقه است اینچنین ایمان اهل حق و نترسیدن از فتنه دوستان.
و باز هم تجربه عینی دیگری که:
اهالی حق! از باطل نهراسید.
276397 | محمود   |2010-01-15 18:03:25|ESTONIA - [reg889162]
مغشوش و بدون روش . بسیار متعصبانه و عجیب. افسوس بر دانشگاه و حوزه با چنین اساتیدی
276448 | مهدی   |2010-01-15 20:32:52|IRAN - [reg889162]
اتفاقا بسیار زیبا و روشمند بود. لطفا مستند موارد تعصب را ذکر نمایید. هزار سلام بر دانشگاه و حوزه با چنین اساتیدی و افسوس که این سخنان اینقدر دیر منتشر می شود.
276499 | فرهاد  - خدایا به تو پناه می بریم از �   |2010-01-16 00:56:07|IRAN - [moderator5]
آقا محمود درست می گویی.
یک نگرانی هم با خواندن این نوشته به وجود می آید. چگونه یک نفر می تواند اینگونه خود را در مسیر صلاح بداند و دیگران را در مسیر غیر صلاح؟ این روش دارد به طرز نا مناسبی فراگیر می شود. بزرگان دینی کاری کنید که این افراد اسلام را با قیاس های نا مناسب به خطر می اندازند.
واقعا از این کلمات و از این سخنرانی به خدا پناه می برم.
276398 | سجاد   |2010-01-15 18:03:48|IRAN - [reg889162]
تا حدی درست است ولی باید بپذیریم نقش رایحه ای ها و سبزها در جفا به نظام و رهبری یکسان است .
276476 | ناشناس   |2010-01-15 23:21:47|IRAN - [moderator5]
نه خود رهبر فرمودند یکسان نیست. فرمودند نمی شود بگویید این طرف هم مثل آن طرف اشتباه کرده. اشتباه این طرف با آن طرف یکسان نیست.
حالا خود رهبر بهتر می دانند یا شما؟
جانم فدایت سید علی که تنهاترین رهبر دورانی.
276400 | عباسعلی زارع  - تشکر و قدردانی   |2010-01-15 18:10:24|FRANCE - [reg889162]
با سپاس و قدردانی از جناب پناهیان که الحق و الانصاف تحلیل های بسیار دقیق و مثبت و سازنده ای دارند و برای همگان قابل استفاده است
276401 | ناشناس   |2010-01-15 18:21:05|IRAN - [reg889162]
حاجی پناهیان دمت گرررررررررررررم!
276402 | محسن   |2010-01-15 18:22:34|IRAN - [reg889162]
سلام
من هیچ وقت ادعا ندارم که رهبر معصوم است یا اشتباه ندارد این ادعایی است که خود ایشون هم نداره و در نماز جمعه فرمودند که ما هم خطا می کنیم پس مقایسه من از ناحیه عصمت نیست سوال من این است که چرا تک تک اتفاقاتی که دشمنان حضرت علی برای حضرت علی پیش آوردند داره این دوره هم تکرار میشه...
چرا بین دشمن های حضرت علی و رهبر ما خیلی شباهت وجود داره؟
ممنون از صحبت های آقای پناهیان...
مقایسه ها و مصداق های جالبی بود.
276404 | ali  - ali   |2010-01-15 18:28:35|IRAN - [reg889162]
خوب بود. خدا آخر و عاقبت ما رو به خیر کنه
276405 | مهدی  - همه ی تحلیل قبول است ولی!   |2010-01-15 18:31:39|IRAN - [moderator3]
"خدمتی که آقای احمدی نژاد به ما کرد هیچ کس نتوانست در این سالها بکند." این یک بلوف است، یک دروغ محض است؛ شما بدانید واقعا این طور نیست،....به نظرشما دربخش مشترک منابع گازی با قطرونفتی با عمان دولت احمدی نژادچه ضربه ای به این دول امریکایی -انگلیسی زد؟
276407 | سینا   |2010-01-15 18:32:55| - [reg889162]
من چندتا خواهش از همه دارم
1. چرا هر کی می خواهد حرفی بزنه دم از مردم می زند و خود را نماینده مردم می داند، بابا جان حرف خودت را بزن اگر حسابی بود ما می پذیریم دیگه نیاز نیست از طرف ما و به نمایندگی ما حرف بزنید.
2. برای یکبار برای همیشه به ما (یکی از مردم) بگویید ما تا کجا حق داریم؟ چه جوری باید حقمان را بگیریم؟
3. هیچ گاه حاکمان و نظامها مظلوم نیستند و تازه اگر سیستمی که مردمی است ضرر کند به نوعی این ضرر متوجه مردم است پس سیستم و نظام فراتر از مردم نیست. این مردم هستند که نظام وسیستم مورد نظر خود را انتخاب می کنند نه بالعکس.
4. چرا مسایل تاریخ اسلام را اکنون می خواهیم کپی سازی کنیم؟ مسایل تاریخی باید در بستر حوادث تاریخی و با توجه به زمان و مکان خود بررسی شود که اکنون نه آن زمان است و نه ان مکان. در ثانی اگر می خواهید مقایسه کنید چه کسی امام علی(ع) است و چه کسی معاویه؟ ما باید بپذیریم امام علی معصوم بوده و بری از خطا و اشتباه ولی در جامعه کنونی معصوم نداریم. بنابراین استناد تاریخی در این جا محال است.
5. اگر همین طور که آقای پناهیان قرینه سازی کرده اند آیا به دیگران هم حق می دهند که در تاریخ اسلام بچرخند و شخصیت های مورد پسند خود را انتخاب نمایند و علیه او و حامیانش علم کنند.
6. اگر یا اعدام سران فتنه واقعا" کشور به آرامش، امنیت و رشد در همه زمینه ها می رسد همین الان همه آنها را اعدام کنید، چرا قربانی چند نفر ارزش توسعه کشور را داراست
7. سیاست علم زد و بند است بهتر نیست به جای اعدام و قتل که پیامد بدی در جامعه دارد و قبح این اعمال از بین می رود سیاستمداران در کنار هم بنشینند و تدبیری برای حل این مشکلات بیندیشند.
8. چرا ما مردم ایرا عادت داریم در همه چیز دخالت کنیم در حالیکه ما در آن زمینه اطلاعات کافی نداریم؟ ایا فکر نمی کنید اگر رهبران ما این گونه نبودند مردم ما هم این گونه نبودند؟ ایا شده وزرا و رییس جمهور و حتی مردم کوچه و بازار از آنها سوالی پرسیده شود بگویند بلد نیستم؟
حالا که اون مناظره (اطاعت-زاکانی) مردم دیدند دلیلی نداره متن من را سانسور کنید!
276413 | ناشناس   |2010-01-15 19:03:45|IRAN - [reg889162]
جفا به هر کسی و هر نظامی مذموم است...
الان با تهمت دروغین تقلب بیشتر حق نظام ضایع شده است یا اشخاص حقیقی پس مطالبه حق نظام زیاد هم غیر منطقی نیست.
شما ناراحتید که چرا حوادث را کپی سازی می کنند و برداشت خود را می کنند بهتره سوالتون رو اصلاح کنید چرا حوادث تاریخی تکرار میشه چرا هنوز عده ای زیاده خواه هستند چرا هنوز عده ای با استفاده از نمادهای مذهبی قرآن به سر نیزه می کنند
هیچ کس ادعای عصمت برای رهبر نداره خودشون هم ندارند ولی ایراد ایشون این چیزهایی نیست که شما میگید تهمت هایی که شما میزنید
چرا شما به این موضوع فکر نمی کنید که چرا بین دشمنی ها با امامان و دشمنی های فعلی شباهت وجود دارد....
بحث زد و بند هم جالبه اتفاقا نباید از حق گذشت و باید قانونا با دروغگویان برخورد کرد....
جز این است که تمام این فتنه با دروغ تقلب شروع شد جز این است که این آقایان هرروز با کشته سازی و راهپیمایی و بیانیه در تنور احساسات می دمند و همه را جز خود دروغگو و حتاکان عاشورا را مردم خدا جو معرفی می کنند...
در همین سایت الف آقای انصاری که ادعای مناظره با رئیس جمهور داشتند حتی نتونستند که ثابت کنند تقلب شده و جا زدند
اون وقت ما بیاییم و با کدخدا منشی همه مسائل را فاکتور بگیریم این است حق
276410 | حسین  - ریشه یابی، لازمه داوری   |2010-01-15 18:42:29|IRAN - [reg889162]
این دست مباحث که اندکی ریشه ای تر به حوادث اخیر میپردازند بسیار بسیار ضروری هستند. همه اطراف بحث باید روششان را همین اندازه عمیق کنند. باید به ریشه این درگیری ها پرداخت نه خود درگیری ها. ریشه ها که پیدا شوند، زمین بازی مشخص شده است. زمین بازی که مشخص شد، داوری پیرامون درگیری ها نیز امکان پذیر خواهد بود.
276411 | مصدر  - سبز، نشان دجال است!؟   |2010-01-15 18:55:39|IRAN - [reg889162]
سلام.
راستی، چرا آقای احمدی‏نژاد در سفر اهواز، شال سبز بر گردن دارد؟ و چرا خود را از خاندان سیادت می‏داند؟
276418 | ناشناس   |2010-01-15 19:10:17|IRAN - [reg889162]
این شال رو امام جمعه اهواز به گردن ایشون انداخت نه خودش...
بعد انداختن شال سبز گردن حیوانات به نظر شما شال انداختن انسان ها اشکال شرعی داره...
در مورد سیادت ایشون هم مثل من از طریق مادر سید هستند و بنا به فتوای اکثر علما سیادت از مادر هم شرافت سیادت از طریق پدر را دارد...
علمایی مثل آیت الله جوادی آملی و ...
فقط یه خاطره بگم مادر بزرگ من بعد این اتفاقات به مشهد رفته بود و چون پاهاش درد میکنه با صندلی چرخ دار اونو میبردن اون بنده خدایی که مسئول رساندن صندلی بود میگفت خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث شدند کسی جرات نکند از رنگ سبز استفاده بکنه من خیلی از سادات بزرگ و خدام حضرت رو میشناستم که به خاطر این مسائل سیاسی دیگه شال سبز سیادت نمی اندازند....
276417 | مهدی  - حقیقت   |2010-01-15 19:08:15|IRAN - [reg889162]
به خدا قسم که عین حقیقت بود. هرچند کوردلانی که شکمهایشان از حرام پر شده باز هم هزار ایراد بر آن خواهند گرفت.
به خدا شما هم مسئولید که اگر تا به حال به این سخنان دسترسی داشته و آنرا منتشر نکرده بوده باشید.
276422 | ناشناس   |2010-01-15 19:17:01| - [moderator3]
به‌ اعتقاد مطهري، «سازش‌ با غيرمسلمان» اگر به‌ معناي‌ مصالحه‌ كردن‌ بر سر دين‌ و حتي‌ كوچكترين‌ مو‌اد دين‌ باشد به‌ شدت‌ از ناحيه‌ قرآن‌ كريم، نفي‌ شده‌ ولي‌ اگر به‌ عنوان‌ تاكتيك، مورد استفاده‌ قرار بگيرد، مورد قبول‌ اسلام‌ است
276423 | خسروی  - احسنت   |2010-01-15 19:17:12| - [moderator3]
فوق العاده بود، توی هر شهری دو تا از این روحانیون شجاع و عالم باشه، بصیرت مردم افزایش پیدا می کنه.
متاسفانه همه ما اسیر مصلحتها شده ایم و نمی دانیم کی باید تقیه کنیم و چه وقت ابراز وجود.

اللهم عجل لولیک الفرج
276425 | ius  - امانتدار باشید   |2010-01-15 19:21:04| - [moderator3]
سلام
لطفا منبع منتشر کننده متن و سخنرانی را هم ذکر بفرمایید. اگر کاری خوب است برای همه خوب است اگر هم بد برای همه بد.
خوشحالیم که اینگونه مطالب منتشر شود اما شرط امانت داری لازم است.
276426 | ناشناس   |2010-01-15 19:21:25| - [moderator3]
آقای پناهیان راجع به این آیه هم توضیح می دادند خوب می شد
ود کثیر من أهل الکتاب لویردونکم من بعد إیمانکم کفارا حسدا من عند أنفسهم من بعد ما تبین لهم الحق فاعفوا و اصفحوا حتی یأتی الله بأمره...» بقره / 109. «بسیاری از اهل کتاب - پس از این که حق بر ایشان آشکار شد - از روی حسدی که در وجودشان بود، آرزو میکردند که شما را بعد از ایمانتان، کافر گردانند. پس عفو کنید و درگذرید، تا خدا فرمان خویش را بیاورد»
276428 | ناشناس   |2010-01-15 19:26:24| - [moderator3]
مشکل اینجاست که ما دشمن و حرفهای دشمن رو باطل مطلق گرفتیم و میگیم هر گفته ای از طرف دشمن باطله
مثال: آمریکا از حقوق بشر حرف می زنه حتی اگر بگیم این گفته آمریکا از روی ظاهره و اعتقادی بهش نداره اما این درسته که بگیم چون "آمریکا" گفته باطله و برای ما ارزشی نداره
276438 | سرباز صفر   |2010-01-15 19:56:59| - [moderator3]
بسم الله
سلام

این روایات از امام رضا (ع) در کتاب صفات الشیعه است نه وسایل الشیعه
اما اصل روایت درسته

و اینکه چرت دوستان از این مباحث تاریخی میترسند؟

عزیزان من

امیر عشق ، علی، فرمودند که تاریخ آینه عبرت ماست

بزرگواران

چند مثال تاریخی بدون برداشت می زنم ، خودتون فکر کنید روش

1- مروان بن حکم جهت ماموریتی از سوی پیامبر عازم دیاری میشه
در راه 30 نفر رو به ناحق می کشه
حضرت رسول بر اساس مصالحی که بوده ، فقط دیه 30 نفر رو میدهند و این مروان کشته و ... نمی شه
حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه رسولخدا ده ها بیانیه می دادیم

2-روزی حضرت امیر بر منبر بودند
کسی به ایشون اهانت کردند
یاران امیر المومنین غضب ناک شده و اون رو کشتند
حضرت با یاران کاری نکردند و فقط دیه اون را دادند (دادن دیه یعنی اولا سب النبی نکرده بوده که خونش مباح باشه و اینکه قتل ، قتل عمد موجب قصاص بوده)

حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه امیر عشق ده ها بیانیه می دادیم

3-در جریان قتل خلیفه سوم مالک و تنی چند از اصحاب حضرت امیر خودسرانه نقش داشتند ، حال به نحوی که در اینجا مجال عرضش نیست ( به کتب تاریخی مراجعه بکنیم)
صفین هم سر این مساله شروع شد که مولا در مقابل خواست معاویه مبنی بر تحویل این ها مخالفت کردند ...
حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه امیر المومنین ده ها بیانیه می دادیم
276679 | ناشناس   |2010-01-16 16:01:46| - [reg889162]
با عرض شرمندگي شما اشتباه مي فرماييد اين حديث دقيقا در وسائل الشيعه آمده است
در كتاب وسائل‌الشيعة كه توسط شيخ حرّ عاملي گردآوري شده و از زمان تأليف تاكنون مدار تحقيق و استنباط فقها در احكام شرعي بوده، روايتي از امام رضا عليه‌السلام درباره‌ي "فتنه"‌ آمده است كه مي‌فرمايند:
"إنّ ممّن ينتحلُ مودّتنا أهلَ البيت، من هو أشدُّ فتنةً علي شيعتِنا من الدّجّال.
فقلتُ: بماذا؟
قال: بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أوليائِنا. إنّه إذا كان كذلك، اختلطَ الحقُّ بالباطل و اشتبهَ الأمرُ فلم يُعرَف مؤمنٌ من منافقٍ"*
"همانا از كساني كه مدعي مودت ما اهل بيت هستند،1 كسي هست كه در فتنه‌گري، براي شيعيان ما از دجال شديدتر است. (راوي) گفتم: براي چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستي با دشمنان ما و دشمني با دوستانمان. چون چنين شد، حق با باطل آميخته مي‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمي‌شود."
آدرسشم:
* وسائل الشيعه؛ ج 16ص 179
به خاطر اين اشتباه شما من به تمام صحبت هاي شما شک دارم
شما لطف کنيد آدرس اين صحبت ها و احاديث خودتون رو بفرماييد که بشه بررسي کرد و اگر مطمئن نيستيد مردم را گمراه نکنيد
276439 | ناشناس   |2010-01-15 19:57:02| - [moderator3]
بسیار بسیار تحلیل زیبا دقیق و جالبی بود
این تحلیل برای افرادی که جناحی می نگرند ممکن است مفید نباشد ولی برای کسانی که آخرت و عاقبت بخیری دغدغه اصلی آنهاست بسیار سودمند است
متن صوتی این سخنرانی هم موجود است دوستان الفی لطفا برای دانلود سایر دوستان قرار دهند.
276463 | افشین   |2010-01-15 22:15:14|IRAN - [moderator3]
"من وقتی در اولین مناظره دیدم که اون بنده خدا دارد عزت ایران اسلامی را زیر سوال می برد یا برخورد های قوی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی!"
یک سوال اساسی از آقای پناهیان دارم: آیا اگر این عزت ایران اسلامی که شما می فرمایید در دوران آقای احمدی نژاد بسیار افزایش یافته یا برخوردهای قوی رئیس جمهور در سیاست خارجی ! پاسخ سوال زیر را چگونه خواهید داد؟
اگر به خاطر این مواضع قدرتمندانه و عزتمدارانه تحریمهای شدیدی بر کشور و مردم ایجاد شود و به خاطر این فشار تحریمها وضعیت اقتصاد به دشواری و وخامت گراییده شود و به علت آن بخش زیادی از مردم ما به فقر و بیکاری و به تبع آن به انواع گناهان و زشتیها از قبیل فساد.دزدی.کلاهبرداری.تقلب .دروغ در معاملات .ناتوانی در پرداخت نفقه همسرانشان .فحشا.تن فروشی زنان و .... گرویده شوند آیا این چقدر با مبانی دینی و اسلامی ما سازگار است؟!
تو را به خدا به آقای پناهیان بگویید پاسخ دهند؟!این سوال سالهاست ذهن مرا مشغول خود کرده و مرا آزار می دهد.
276477 | علی  - پناهیان   |2010-01-15 23:32:04|IRAN - [moderator5]
فایل دانلود کلیپ صوتی
http://fcbali3.persiangig.com/audio/panahianL1.mp3
276493 | من   |2010-01-16 00:16:31| - [moderator5]
عالی احسنت باید جلوی این میر حسین و کروبی و خاتمی ایستاد باید انان را محاکمه کرد هرچه سریعتر
276494 | پائیز   |2010-01-16 00:31:03|IRAN - [moderator5]
به نظر من امثال آقای پناهیان اولین کسانی هستند که حضرت مهدی(ع)سرشان راباشمشیر خواهد زد زیرا ایشان مصداق حدیث امام صادق هستند که فرموددوطایفه کمر اسلام راشکستند یکی به ظاهرمومن متحجر ودیگری عالم فاسد که البته ایشان دسته اولند آقای پناهیانچطوراست که شماازصحیفه نورامام(ره)این همه تعریف ازمهندس موسوی ندیده اید ولی یک جمله که ربطی هم نداشت دیدید خدا به فریادت برسد که اسم امام عصر جوانان رابه سوی فتنه ونفاق دعوت میکنی(این رابرای دل خودم نگاشتم چون میدانم هرگز الف ثبت نخواهد کرد)[
276503 | پائیز   |2010-01-16 01:09:47|IRAN - [moderator5]
[جناب پناهیان که خودش راتحلیلگر حوادث تاریخ میدانند آیافککر نمیکند که آقای مشایی بزرگترین دجال زمانه اند چگونه است که این روحانی متعصب فتنه ایبه نام مشایی نمیبیند ضمنن اینکه این دومین اظهار نظربنده است که ثبت نمیکنید البته کارشماگزینشی استبرای همیشه خداحافظ
276506 | ...  - به پناهیان   |2010-01-16 01:29:05| - [moderator3]
ایشون فقط همون یک کلید رو می شناسند و از بقیه کلید ها و...... خبر ندارند!
این خودش باعث می شه آدم راه درست رو پیدا نکنه! همه چی رو بخواد با همون یک دونه کلید بسنجه و باز کنه و.......
این همه حدیث و تاریخ و..... داریم ، که بشه از آن عبرت گرفت، ایشان فقط می نشینند که هر موقع دشمن کف زد و تائید کرد، اونوقت اعتراض کنند!
از صحبت هایی هم که در مورد آقای رضایی زده بودند و در سایت تابناک هم گذاشته شده بود هم بهتر بود عذرخواهی می کردند......
276510 | ناشناس  - تذکر   |2010-01-16 01:40:03| - [moderator3]
شما کی هستی که ...... رو در فلانی ببینی و در فلانی نبینی و آن را مبدا قرار بدی؟!
اگه واقعا فکر می کردی اول از همه دست و دل خودت می لرزید آقای پناهیان......
شما هم دوستدار اهل بیت و شیعه هستی، چرا یک لحظه به اینکه داری به انحراف می ری شک نمی کنی؟!
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

 
 


__._,_.___
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

http://groups.yahoo.com/group/Ali_valiyollah

به دوستداران اميرالمومنين علي (ع) بشارت رستگاري باد.از شما بزرگواران دعوت مي شود تحقيقات و مطالب و آيات و روايات پيرامون ايشان و سلاله پاكش را براي اين گروه ارسال دارند تا شيعيان ايشان از آن بهره مند گردند . از آنجا كه گروه آزاد است خواهشمند است در ارسال مطالب دقت فرماييد
     التماس دعا
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment

Blog Archive